Saarioisten mikropizzat valloittavat TikTokin

TikTok

Lyhyiden videoiden jakamiseen perustuva sosiaalisen median palvelu Tiktok on noussut globaaliksi hitiksi.  

Myös Saarioisten klassikkopizzat näkyvät nyt TikTokissa, jossa suositut vaikuttajat haastavat seuraajiaan osallistumaan kesän pizzahaasteeseen. Yhteistyön ideana on luoda haaste pizzojen ympärille, missä vaikuttajat haastavat seuraajiaan jakamaan heidän erilaiset tapansa syödä 200g pizzaa. Haaste kulkee nimellä #40tapaa, ja sillä pohjustetaan samalla Saarioisten tulevaa pizzojen 40-vuotisjuhlavuotta, jota juhlistetaan ensi vuonna.

Kysyimme Saarioisilta, mikä sai heidät kokeilemaan TikTokia markkinointikanavana ja oliko sinne meneminen helppoa.

TikTok on luonteva jatko kohderyhmälähtöiselle tekemiselle, jonka tavoitteena on osallistaa ja aktivoida klassikkopizzojemme nuorempia heavyusereita.  Aiemmat onnistumiset Youtubessa ja Tubeconissa kannustivat kokeilemaan uutta. Tiktokin pizzahaasteeseen valittiin ryhmä kuluttajiamme puhuttelevia ja brändille sopivia vaikuttajia yhteistyössä Indieplacen kanssa. Vaikuttajat tarttuivat haasteeseen ja ideoivat siitä kukin oman näköisensä pizzahaasteen. TikTokin rinnalla kampanjassa hyödynnettiin myös Instagramia ja Youtubea”, vastaa Saarioisten Kuluttajakokemuksen johtaja Tia Yrjölä.

Yhteistyö vaikuttajien kanssa eri kanavissa käynnistyi kesäkuun alussa ja pizzahaaste jatkuu heinäkuun loppuun asti. Seuraajiaan ovat haastaneet jo Blokess, Monajippy, Jaakob Riisanen ja Nelli Kniivilä. Tulossa on vielä mm. Dokke ja Joona Hellman.

”Olemme saaneet tällä kesäkuussa startanneella yhteistyöllä jo tähän mennessä hienoja tuloksia, joista olemme innoissamme. Parhaimmillaan TikTokissa yhdellä videolla on Saarioisten TikTok-tilillä ollut lähes 200 000 katselukertaa ja yhteistyön käynnistänyt Blokess sai Instagramissa ja muissa kanavissa yli 600 000 katselukertaa”, kertoo Yrjölä mainonnan tuloksista.

Lisää TikTokista markkinointikanavana Marketing Finlandin webinaarissa 3.9.2020 TikTok ja Twitch – Somen uudet tulokkaat.

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

1 × 1 =