Global Marketer of the Year 2020

Global Marketer of the Year on tunnustus, jonka WFA myöntää vuosittain vuoden parhaalle CMO:lle.

Tunnustuksen ovat saaneet aiemmin mm. Unileverin Keith Weed (2018) ja Mastecardin Raja Rajamannar (2019).

Tunnustuksen saajan äänestää WFA:n verkosto, jonka jäsenyritykset edustavat yli 90% maailman mainosinvestoinneista. Tänä vuonna shortlistalle on päässyt kuusi kandidaattia: Cheryl Goh, Group VP of Marketing & Founding CMO, Grab; Syl Saller, Chief Marketing and Innovation Officer, Diageo; Fernando Machado, Global Chief Marketing Officer, Burger King; Richa Goswami, Senior Director, Office of Marketing Value, Global Digital and Technology Excellence, J&J Consumer Health; Lubomira Rochet, Chief Digital Officer, L’Oréal; and Marc Pritchard, Chief Brand Officer, P&G.

WFA pyysi kandidaatteja listaamaan asioita, joihin markkinoijan kannattaa kiinnittää huomio juuri nyt. Aiheet pyörivät diversiteetin, vastuullisuuden, luovuuden ja kumppanuuksien ympärillä. Esimerkiksi P&G:n Marc Prichard, P&G vinkkaa näin:

”Constructive disruption: marketers should really think about 2020 as a major inflection point. How are they going to deal with the disruption that is happening and, most importantly, how are they going to lead it?”

Katso kandidaattien vinkit täältä.

Global Marketer of the Year -sivusto

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

fourteen − 1 =