YouTube parantaa mainontansa kohdistamista

YouTube parantaa mainontansa kohdistettavuutta mm. katsojien hakuhistorian avulla. Google Preferred -palvelun kohdistamisperusteet ovat nyt laajentuneet. Esimerkiksi YouTuben suosituimmissa musiikkikanavissa mainostaja voi kohdistaa mainontansa katsojille, jotka ovat hakeneet esimerkiksi kulutuselektroniikkaa. Näin YouTube haluaa kilpailla voimakkaammin perinteisten tv-yhtiöiden kanssa, kun nämä tarjoavat yhä enemmän taustatietoja yleisöjensä käyttäytymisestä.

Lisäksi YouTube on artikkelin mukaan saanut takaisin asiakkaita, joita se menetti viime vuoden aikana, kun useat bränditalot eivät halunneet mainontansa näkyvän kanavan epämääräisten sisältöjen yhteydessä.

 

Lue Digidayn artikkeli täällä.

TIetoa YouTuben uusista ominaisuuksista markkinoijalle dagensanalys.se

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

18 − two =