Tänä vuonna kilpailuun osallistui 37 tiimiä yhteensä 53 kilpailutyöllä.
Näistä shortlistalle nousi yhteensä 30 työtä. Kolme tiimiä sai shortille kaksi kilpailutyötä ja yksi tiimi peräti kolme.
Young Lions Finland -kilpailussa etsitään 30-vuotiaita tai nuorempia markkinoinnin ja viestinnän tulevaisuuden tähtiä edustamaan Suomea kansainväliseen Cannes Young Lions Competitions -kilpailuun.
Kilpailussa toteutettiin markkinoinnin ja viestinnän töitä seitsemässä eri sarjassa MIELI Suomen Mielenterveys ry:n antamien toimeksiantojen perusteella. Nuoret kilpailivat tänä vuonna seitsemässä kategoriassa: Design, Digital, Film, Marketers, Media, PR ja Print. Sarjasta riippuen kilpailutyö piti toteuttaa 24 tai 48 tunnissa.
Tänä vuonna suosituin kategoria oli PR, johon osallistui 14 työtä.
Young Lions Finland -kilpailun tuomaristoissa on yhteensä 47 kokenutta markkinoinnin ja viestinnän alan ammattilaista Suomesta sekä kansainvälisistä organisaatioista. Tuomarit edustavat asiakkaita, toimistoja, tuotantoyhtiöitä ja mediaa. Kilpailun päätuomarina toimii SEK:in luova johtaja Suvi Lähde.
Tuomaristot kiinnittivät aivan erityistä huomiota töiden strategisiin ratkaisuihin, näkemyksellisyyteen, erottuvuuteen ja luovaan ongelmanratkaisuun.
Young Lions Finland -kilpailu jatkuu toisen kierroksen tuomaroinneilla. Film ja Print -kategorioiden voittajat päätetään suljettuina tuomarointeina viikolla 13. Design, Digital, Marketers, Media ja PR-kategorioiden voittajat löytyvät finaalitiimien presentoitua työnsä tuomaristolle viikolla 12.
Voittajat julkistetaan torstaina 11. huhtikuuta järjestettävässä Young Lions Finland Awards -palkintoseremoniassa. Finalistien parhaat palkitaan pronssi-, hopea- ja kultapalkinnoilla tai kunniamaininnalla. Jokaisen kilpailukategorian kultaa voittanut tiimi lähtee kilpailemaan kansainvälisessä Cannes Young Lions Competitions -kilpailussa sekä osallistumaan Ranskan Cannesissa järjestettävään Cannes Festival of Creativity -tapahtumaan kesäkuussa 2024.
Vuoden 2024 Young Lions Finland -kilpailun shortlistalle nousseet työt ovat:
DESIGN
This is a call for help: Veera Paukku, Loiva & Emma Rinneheimo, Myy Agency
Happy Mind Club: Joel Petzold & Anh Ngo, Great Apes
DIGITAL
please, pick up: Eetu Häkkilä & Emma Westerman, hasan & partners
Mood Ring: Jimi Hyvärinen, Reaktor Creative & Veeti Ossi, Freelancer
Mielingo: Petrina Puranen & Marianna Metsänheimo, NORD DDB Helsinki
Mind Premium®: Rosa Seppälä & Riikka Lahti, Aller Media oy
Access Denied: Lauri Arjas & Erika Danielsson, Kurio
Kummikumppanina:
FILM
New Record: Marianne Mannila & Suvi Österman, Genero
Heroes Are Human Beings As Well: Veikko Heikkilä, Bob the Robot & Okko Käyhkö, Pictures Helsinki
Unfriendly thoughts: Jimi Hyvärinen, Reaktor Creative & Veeti Ossi, Freelancer
One swipe can save a life: Arttu Päivinen & Tuisku Nieminen, MySome Oy
Don’t Battle Alone: Elisa Willman & Maria Kirjonen, The Walt Disney Company
MARKETERS
Embrace the Pain: Santeri Sirén & Toivo Pekonen, Elisa Oyj
Mielibonus: Vilja Turunen & Nelli Pajuharju, SOK
Kummikumppanina:
MEDIA
Dear other side,: Jon Ketola & Baturay Daltaban, GroupM Finland
Calling Attention: Elina Lehtinen & Iiris Tolonen, Toinen PHD
one for you, one for me: Dimitri Eskelinen& Ignacio Guerrero, Shook Digital
In line for help: Malin Hertsberg & Emma Juureva, Valve Branding Oy
Unwrap your mental health: Jenny Kettunen & Emma Koukonen, Havas Helsinki
Kummikumppanina:
PR
Youth Mental Health Investment Account: Vivi Sallinen, Nitro Group Oy & Vilma Laitakari, Ivalo Creative Agency
Suicide Room: Katariina Ollari, Bob the Robot & Johanna Vierimaa, United Imaginations
Please hold: Tuuli Linna, Vapa Media & Atte Maunula, Bob the Robot / NoA
MENTAL HEALTH PACKAGE – prepared for life from the first cry: Essi-Maria Rouhiainen & Ira Pöllänen, Valve Branding Oy
Call of Life: Carita Karlsson & Pauli Piippo-Pinho, Miltton Oy
Turning Mieli visible: Jimi Hyvärinen, Reaktor Creative & Veeti Ossi, Freelancer
Heroes Are Human Beings As Well: Veikko Heikkilä, Bob the Robot, & Okko Käyhkö, Pictures Helsinki
The Missed Call: Tuuli Linna, Vapa Media & Atte Maunula, Bob the Robot / NoA
Inconvenience: Taneli Lahtinen & Mikko Roininen, TBWA\Helsinki
Subtle Signs: Eevi Kolinen & Emilia Nordgren, SEK Part of GREY
The Smiling Girl: Katariina Ollari, Bob the Robot & Johanna Vierimaa, United Imaginations
Kummikumppanina:
Lisätiedot: Maarit Aarrekangas, Senior Advisor, Cannes Lions Representative, Marketing Finland, puh. +358 50 435 5613, maarit.aarrekangas@marketingfinland.fi
Cannes Young Lions -kilpailu haastaa nuoria luovia tekijöitä markkinoinnin ja viestinnän alan joka alueelta. Kilpailu on yksi nuorien kykyjen parhaista tavoista juhlia luovuutta globaalilla tasolla. Vuodesta 2006 lähtien Young Lions Finland -kilpailu on antanut kotimaamme nuorille markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille mahdollisuuden näyttää potentiaaliaan ja kykyjään. Young Lions Finland 2024 on paikallinen kilpailu, jonka järjestää Marketing Finland. Olemme Cannes Lions Awardsien, Eurobest Awardsien ja Cannes Lions Festival of Creativity -tapahtuman virallinen edustaja Suomessa. Dubai Lynx ja Spikes Asia Awards kuuluvat myös edustamaamme Cannes Lions perheeseen.
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.