WFA: toimistosuhteet kehittyneet myönteisesti

Toimistotutkimus 2022

Tuore WFA:n selvitys kertoo, että toimistot kokevat palautteen antamisen asiakkaalle aiempaa helpommaksi.

Tuoreen Client-Agency Performance Evaluations 2022 -raportin mukaan seitsemän kymmenestä toimistosta sanoo palautteen antamisen asiakkaalle olevan luontevaa, kun vastaava luku oli kaksi vuotta sitten 45 %.

Toimistot ja asiakkaat kokevat suurimpana haasteena mittaristot. Asiakkaat toivovat enemmän selkeästi mittattavia ja objektiivisia mittareita (”hard KPIs”), ja toimistot puolestaan kokevat, että usein mitataan vääriä asioita.

Toimistot eivät ole aina tyytyväisiä siihen, että palkkio on sidottu yhteistyön arvioinnin tuloksiin: alle puolet vastaajista pitää sitä hyvänä toimintamallina.

“Advertisers need to work harder to become the client of choice by actively nurturing agency relationships. Doing this means starting ‘at home’ and looking at their own performance before blaming their partners. This report highlights the No. 1 challenge faced by agencies is ‘conflicting needs/expectations across siloed client organisation’. Clients must get their houses in order and performance reviews provide agencies with an opportunity to help them on that journey.”
 Laura Forcetti, Director of Global Marketing Sourcing Services at the WFA.

Raportti perustuu WFA:n ja Decidewaren tutkimukseen 82 monikansallisessa organisaatiossa. Tutkimukseen osallistuneiden mainostajien mainosinvestoinnit ovat noin 69 miljardia dollaria.

Lue lisää ja lataa raportti Client-Agency Performance Evaluations 2022

 

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

15 − 6 =