WFA: Ohjeita bränditurvallisuuteen koskien Israelin ja Gazan kriisiä

Gaza

WFA on julkaissut ohjeita bränditurvallisuuteen mainonnan ostajille ja myyjille liittyen Israelin ja Gazan kriisiin.

Hamasin terrori-iskun uhreja on yli 1400, ja arviolta 200 henkilöä on edelleen terroristien panttivankina. Israelin sotilaallisen vastauksen uhriluku Gazassa on yli 2000 ja tulee vielä kasvamaan operaatioiden jatkuessa.

Mediatalojen, sosiaalisen median alustojen sekä brändien päättäjät joutuvat arvioimaan tarvittavia toimenpiteitä. Samoin kuin Ukrainan sotaan liittyen, mainonnan ostajien ja myyjien on syytä reagoida tilanteeseen.

EU:n Digitaalisten palvelujen asetuksen (DSA) astuttua voimaan tilanne uutisoinnissa on muuttunut. EU-komissaari Thierry Breton on ottanut yhteyttä useisiin sosiaalisen median alustoihin, koska DSA edellyttää niiltä laittoman sisällön asianmukaista ja nopeaa poistamista EU:n alueella.

Aiempien alueellisten konfliktien ja Ukrainan sodan oppien perusteella WFA:n ohjeessa Brand Safety Guidance: Shemini Atzerit Massacre and Israeli Military Response in Gaza on ehdotettu toimenpiteitä median ostajille ja myyjille. Ohjeistuksen päälinjaukset:

Mainonnan myyjät:

  1. Varmistetaan, ettei mediaa käytetä harhaanjohtavan tiedon ja terrorismia edistävän propagandan levittämiseen
  2. Tarjotaan mainonnan ostajille paremmat hallintatyökalut

Mainonnan ostajat:

  1. Varmistetaan tarkka suunnitelma mainonnan näkymiselle kriisitilanteissa
  2. Tarkistetaan mainonnan soveltuvuutta näiden periaatteiden perusteella

Lähde: WFA

 

 

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

18 − 3 =