WFA ja Ebiquity: suurten brändien mediabudjetit ovat kasvussa

WFA:n ja Ebiquityn vuosittainen tutkimus osoittaa, että suurten globaalien brändien edustajista 60 % aikoo kasvattaa mediabudjettiaan vuonna 2024.

Budjetit kasvavat huolimatta talouden ja poliittisen tilanteen epävakaudesta. Vastaajista 14 % ilmoittaa tekevänsä merkittävän vuotuisen korotuksen budjettiin.

Muutos suunnitelmissa on suuri verrattuna viime vuoteen, jolloin vain 29 % vastaajista ilmoitti odottavansa budjetin kasvavan. Kasvua suunnitellaan siitä huolimatta, että 74 % vastaajista myöntää talouden tilanteen vaikuttavan päätöksiin.

Tutkimus perustuu 92 yrityksen vastauksiin, ja vastaajista jokainen käyttää mainontaan keskimäärin 700 miljoonaa dollaria vuodessa. Vastaajien yhteenlasketut mainosinvestoinnit ovat noin 500 miljardia dollaria.

“There is some cautious optimism returning to media spending and, predictably, the money is flowing towards digital. However, to enable longer-term digital market growth, we have to fix key issues of quality, transparency, responsibility, measurement and, importantly, sustainability. We call on the industry to rally around the steps outlined in the WFA’s new Media Charter. Fix the fundamentals to unlock growth.” – Stephan Loerke, WFA:n toimitusjohtaja.

Digitalisaatio on alue, johon suurin osa toimialan ongelmista keskittyy – läpinäkyvyydestä bränditurvallisuuteen, mainospetoksiin, median laatuun ja vastuullisuuteen. Digitaalinen mainonta on pääasiallinen kohde myös odotetulle budjettikasvulle. Printtimedian ennustetaan kokevan suurimman budjetin pienenemisen.

Kyselyn vastaajista 70 % tarkistaa säännöllisesti bränditurvallisuusasetukset ja 27 % vastaajista aloitti sijoitusten hajauttamisen pois suurilta teknologiayrityksiltä edistääkseen moniarvoisempaa median ekosysteemiä. Lähes kaksi viidesosaa vastaajista (37 %) toivoo pystyvänsä mittaamaan ja vähentämään hiilidioksidipäästöjä mediaostoissaan.

Lue lisää ja lataa Media budgets 2024 yhteenveto. Jäsenille yhteenveto löytyy myös Työkalupakissa.

Lähde: WFA

 

 

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

fifteen − 1 =