WFA:n mukaan alkanut vuosi tarkoittaa markkinoinnille ja viestinnälle mm. tiukentuvaa sääntelyä sekä lisäpanostuksia luovuuteen, kestävään kehitykseen ja tehokkuuden mittaamiseen uusilla teknologioilla.
Lapsille ja nuorille kohdennettua elintarvikkeiden mainontaa tullaan rajoittamaan EU:ssa ja Britanniassa jo vuoden 2022 aikana. Myös USA:ssa tietosuojalainsäädäntö alaikäisten suojelemiseksi kohdennetulta mainonnalta etenee tulevina kuukausina.
”Metaversumi” on suhteellisen tuore ja kehittyvä termi ja ilmiö, jonka odotetaan nousevan yhä useampien yritysten strategioihin lähivuosina. Etenkin Aasiassa tunnetut brändit kuten KFC, Dole, ja LVMH ovat jo mukana metaversumia hyödyntävissä ympäristöissä kuten Roblox ja Decentraland.
Pelaaminen ja e-urheilu jatkavat voimakasta kasvuaan. Kaikkiaan pelaajia on jo yli kolme miljardia, ja markkinoijien osallistuminen pelimaailmaan kasvaa nopeasti.
Lue lisää WFA:n asiantuntijoiden laatimasta 12 kohdan ennusteesta täällä.
Lue myös WFA:n toimitusjohtaja Stephan Loerken kirjoitus taakse jääneen vuoden vaikutuksesta markkinoinnille.
”2021 wasn’t a wasted year. In many respects, it has laid the foundation for making the ad industry better, fairer, more open and resilient. And that’s a good starting point to embrace with confidence the challenges that 2022 will throw at us.”
Lähde: WFA
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.