Tuoreen tutkimuksen mukaan liiallinen brändin näkyvyys heikentää kuluttajien brändikokemusta.
WARC-tutkimusyrityksen USA:ssa ja Britanniassa tekemä selvitys kertoo, että 53 % kuluttajista kokee liiallisen mainostamisen vaikuttavan kielteisesti heidän mielipiteeseensä brändistä.
Negatiiviseksi brändeille koetaan myös sisällön peittävä mainonta (39 %), epärelevantit mainokset (37 %) ja mainokset häiritsevän tai sopimattoman sisällön yhteydessä (31 %).
Selvityksen mukaan tv-mainonta on kaikissa ikäryhmissä pidetympää kuin sosiaalisen median kampanjat, joita pidetään usein yliampuvina tai tunkeilevina.
Lähde: WFA
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.