Verkkojätit sitoutuvat haitallisten sisältöjen poistamiseen

Facebook, Twitter ja Google ovat sitoutuneet koko toimialaa koskevaan ohjelmaan, joka määrittelee haitalliset sisällöt mainonnan yhteydessä, luo yhtenäisen raportoinnin ja mahdollistaa riippumattoman tarkastustoiminnan.

GARM, eli Global Alliance for Responsible Media kokoaa mainostajat, toimistot, mediat, alustat ja toimialan järjestöt yhteistyössä parantamaan digisisältöjen turvallisuutta ja luotettavuutta. Merkittävänä tuloksena kuukausien neuvottelujen jälkeen allianssi on syyskuussa luonut ohjelman ja aikataulun haitallisen sisällön vähentämiseksi digialustoilla.

Tavoitteena on saada aikaan yhtenäiset määrittelyt sisällöille vielä kuluvan syksyn aikana, ja vuonna 2021 voitaisiin aloittaa sisältöjen säännöllinen tarkastus. WFA uskoo, että nyt syntyvät käytännöt sopivat koskemaan digitaalisten alustojen lisäksi kaikkia mainosvälineitä.

Haitallisilla sisällöillä mainonnan yhteydessä tarkoitetaan mm. seuraavanlaisia sisältöjä: vihapuhe, kiusaaminen, terrorismi, laittomat huumaavat aineet, aseet, kuolema ja konfliktit sekä pornograafinen aineisto.

Stephan Loerke, WFA CEO: “The issue of harmful content online has become one of the challenges of our generation. As funders of the online ecosystem, advertisers have a critical role to play in driving positive change and we are pleased to have reached agreement with the platforms on an action plan and timeline in order to make the necessary improvements. A safer social media environment will provide huge benefits not just for advertisers and society but also to the platforms themselves.”

Carolyn Everson, VP Global Marketing Solutions, Facebook:”This uncommon collaboration, brought together by the Global Alliance for Responsible Media, has aligned the industry on the brand safety floor and suitability framework, giving us all a unified language to move forward on the fight against hate online.”

Debbie Weinstein, Vice President, Global Solutions, YouTube“Responsibility is our #1 priority, and we are committed to working with the industry to build a more sustainable and healthy digital ecosystem for everyone. We have been actively engaged with GARM since its inception to help develop industry-wide standards for how to commonly address content that is not suitable for advertising. We’re excited to have reached this important milestone.”

Lue lisää täällä.

Lähde: WFA

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

eighteen − four =