Vegaaninen nahankorvike tekee jätteistä hyödykkeen

Ananaksen hukkapaloista valmistetun nahankorvike Piñatexin kampanja voitti Cannesissa Grand Prix for Creative Business Transformation -palkinnon.

”Halusimme palkita idean, joka osoittaa kestävyyttä ja muutoksen voimaa parempaan sekä on osoitus ideasta, joka yltää kehityksessä seuraavalle tasolle. On ollut innostavaa nähdä mittavat tulokset Piñatexin menestystarinassa ”, juryn presidentti Ronald Ng perustelee voittajan valintaa.

Dole on yhtenä maailman suurimpana ananaksen tuottajana alkanut valmistaa Ananas Anam -yhteistyökumppaninsa kanssa Piñatex-nimistä tekstiilikuitua. Vegaanisena se on eläinten hyväksikäytöstä vapaata ja korvaa samalla yhden maailman eniten saastuttavimman teollisuudenalan tuotantoa paremmalla toiminnallaan.

Tällä hetkellä jo 1000 brändiä maailmassa käyttää Piñatexia ja tekstiilikuidulla on jo 100 miljoonan dollarin liikevaihto. New Yorkissa majapaikkaa pitävä L&C on suunnitellut Cannesissa palkitun kampanjan Piñatexille.

Teksti: Paula Harmaala

 

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

thirteen − 3 =