Vaikuttajamarkkinoinnin haasteina vaikuttajan valinta ja tulosten mittaaminen

Markkinoijista 58 % kertoo haastavimmaksi vaikuttajan valinnan. Tulosten mittaamisen ilmoittaa haastavaksi lähes puolet vastaajista.

PING Helsingin neljättä kertaa toteuttaman Vaikuttajamarkkinoinnin pulssikyselyn mukaan ylivoimaisesti eniten vaikuttajamarkkinoinnilla tavoitellaan brändin, tuotteen tai palvelun tunnettuuden kasvattamista (81 % vastaajista).

Seuraavaksi yleisimpinä tavoitteina ovat myynnin lisääminen (53 %) ja ”henkilöt, tunteet tai tarinat osaksi markkinointia” (40 %).

Instagram on ylivoimaisesti käytetyin kanava (83 %), perässään Facebook, blogit ja YouTube.

Lue kyselyn tulokset (pdf) Pulssikysely 2021

Kysely toteutettiin touko-kesäkuussa 2021 verkkokyselynä ja yhteistyössä Suomen markkinointiliiton, Marketing Finlandin ja IAB Finlandin kanssa.

Vastaajien kesken arvottiin mm. vuoden lisenssi Marketing Finlandin eLearning Academyyn, arvonnan voitti Tiia Willman, Storytel.

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

fifteen − three =