Unilever tekee välittömästi kolme muutosta toimintamalleihinsa vähentääkseen vaikuttajamarkkinoinin väärinkäytöksiä.
- Unilever ei enää tee yhteistyötä niiden kanssa, jotka ostavat seuraajia
- yrityksen omat brändit eivät osta seuraajia
- yritys suosii yrityksiä, jotka lisäävät läpinäkyvyyttä ja alan hyviä käytäntöjä
”Meidän täytyy tehdä nopeita ratkaisuja ennen kuin usko vaikuttajamarkkinointiin loppuu kokonaan”, sanoo Unileverin markkinointijohtaja Keith Weed.
Yhden selvityksen mukaan yli miljoonnan seuraajan somevaikuttaja voi ansaita yhdellä julkaisullaan jopa 75 000 puntaa. Yli 10 000 seuraajan vaikuttajat saavat keskimäärin 1 500 puntaa per postaus. Samalla arvioidaan, että esimerkiksi Twitterin käyttäjistä jopa 15 % on valeprofiileja.
Unilever kutsuu keskusteluihin mm. World Federation of Advertisersin ja Instagramin edustajia.
Lähde thedrum.com
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.