Tammi-syyskuun aikana ulkomainonta on kasvanut lähes 13 prosenttia. Printtimainonnan lasku on jatkunut.
Kantar TNS:n raportista Mediamainonnan muutosmittari (syyskuu 2018) nähdään, että suurista mediaryhmistä verkkomainonta ja tv ovat lievästi plussalla, pienemmistä myös radio- ja elokuvamainonta.
Aikakauslehtien mainonta on vähentynyt n. 7 prosenttia ja sanomalehtien n. 11 prosenttia. Yhteenlaskettu mediamainonta laski tammi-syyskuussa 1,9 prosenttia.
Kasvattajia toimialoista ovat etenkin rahoitus ja elintarvikkeet, laskijoita kosmetiikka ja vähittäiskauppa.
Lähde: Kantar TNS
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.