Lajissaan ensimmäinen raportti lisää digimarkkinoinnin ekosysteemin läpinäkyvyyttä ja asettaa mittapuut sille, miten haitallista aineistoa saadaan vähennettyä mainosrahoitteisesta mediasta.
The Global Alliance for Responsible Media (GARM) julkaisi raportin, jonka avulla seurataan bränditurvallisuuden (brand safety) kehittymistä seitsemällä alustalla, mukaan lukien Facebook, Instagram, Twitter ja YouTube. Tavoitteena on parantaa median turvallisuutta ja luotettavuutta
The GARM Aggregated Measurement Report perustuu neljään keskeiseen alueeseen, joita seuraamalla markkinoijat voivat arvioida medioiden kehitystä. Perustana on yhteisesti sovittu haitallisen sisällön määrittely.
Tuoreimmat tiedot kertovat muun muassa, että 3,3 miljardista poistetusta verkkosisällöstä 80 % tuli kolmesta pääkategoriasta: spämmäys, alaikäisille sopimaton sisältö sekä vihapuhe/väkivaltaiset teot.
GARM on World Federation of Advertisersin johtama hanke, jossa ovat mukana toimialan merkittävät toimijat kuten Association of National Advertisers (ANA), Incorporated Society of British Advertisers (ISBA) sekä American Association of Advertising Agencies (4A’s).
Lataa The GARM Aggregated Measurement Report
Lähde:WFA
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.