Tietokonepelien katsomiseen ja kommentointiin alunperin perustuva verkkopalvelu Twitch ilmoitti haastavansa YouTuben. Brändin omistaa Amazon, joten odotettavissa on totinen kisa.
Bloombergin mukaan Twitch on solminut useita sopimuksia suurten mediatalojen ja vaikuttajien kanssa. Tarkoitus on laajentua alueille, joilla YouTube hallitsee nyt suvereenisti – myös mainosmyynnin osalta.
Twitch on laajentanut palveluvalikoimaansa tietokonepeleistä mm. livenä tapahtuvaan kokkaukseen ja leipomiseen, tv-ohjelmien striimaukseen ja ns. IRL-sisältöön, jossa seurataan vaikuttajia livenä, eli kyseessä on editoimattomia videoblogeja.
Tällä hetkellä Twitchillä on noin 15 miljoonaa päivittäistä käyttäjää.
Lähde: Bloomberg
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.