Tukholman kaupunki seuraa Pariisin, Geneven ja Lontoon esimerkkejä kieltämällä julkisilla paikoilla naisten ja miesten esittämisen mainoksissa vain seksiobjekteina.
Uusi käytäntö perustuu ICC:n ja Ruotsin mainosasiamiehen ohjeisiin ja tulee voimaan lähiviikkoina. Ruotsin mainostajien liitto suhtautuu uuteen sääntelyyn myönteisesti.
Kielto ei kuitenkaan koske Tukholman liikennelaitosta, joka on alueellisen viranomaisen valvonnassa.
Lähde: WFA
Lue myös:
Opas sukupuolten tasapuoliseen kohteluun mainonnassa (WFA)
Mainonnan eettisen neuvoston säännöt
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.