Uudistunut Marketing Finland on valinnut uudeksi hallituksen puheenjohtajaksi Kotipizza Groupin toimitusjohtajan Tommi Tervasen.
Varapuheenjohtajat ovat Elli Siltala Valiolta sekä Anna Lehtisalo Villivisiosta.
– Rakennamme suomalaisen markkinoinnin ja viestinnän tulevaisuutta samassa pöydässä. Markkinointitaustaisena toimitusjohtajana minulle on kunnia saada toimia Marketing Finlandin hallituksen puheenjohtajana ja jatkaa sitä positiivista alan muutosta, joka edellisten puheenjohtajien Tommi Rytkösen sekä Antti Korpiniemen aikana on tehokkaasti toteutettu, kertoo Tommi Tervanen.
– Markkinointi ja viestintä ovat jokaiselle yritykselle kriittisiä menestystekijöitä, mutta asian tiedostamisessa sekä alan osaamisessa on Suomessa vielä paljon tehtävää. Marketing Finland auttaa jäseniään hyödyntämään markkinoinnin ja viestinnän eri keinoja valvomalla näiden etuja, kouluttamalla sekä luomalla vertaisverkostoja. Tämän lisäksi haluamme yhä vahvemmin edistää markkinointi- ja viestintäpositiivista yrityskulttuuria Suomessa, summaa Tervanen.
Aikaisemmin vain mainonnan ostajia edustaneeseen Marketing Finlandiin liittyi vuoden alussa Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL. Tämän myötä liiton sääntöjä muutettiin siten, että myös markkinoinnin ja viestinnän palvelutarjoajat eli viestintä-, mainos- ja mediatoimistot ovat voineet liittyä jäseniksi. Sääntömuutoksen jälkeen liiton alle on järjestäytynyt myös kotimaisia vaikuttajayhteisöjä, tuotantoyhtiöitä sekä markkinoinnin teknologiatoimijoita. Maaliskuun lopussa myös Markkinoinnin edistämiskeskus MAKESin toiminta liitettiin osaksi Marketing Finlandia. Tänään liittoon kuuluu noin 400 yritysjäsentä, jotka edustavat yli 90 prosenttia kotimaisista markkinoinnin ostoista.
Marketing Finlandin hallitus 2021
Tommi Tervanen, toimitusjohtaja, Kotipizza Group
Elli Siltala, johtaja, Valio
Anna Lehtisalo, toimitusjohtaja, Villivisio
Antti Korpiniemi, toimitusjohtaja, Berner
Jussi Tolvanen, toimitusjohtaja, Microsoft
Pasi Saarinen, VP Finland, Lindström
Anni Ronkainen, Chief Digital Officer, Kesko
Peter Fredman, Chairman of the Board, Fredman Group
Matti Urmas, toimitusjohtaja, Freja Transport & Logistics
Taru Nikulainen, toimitusjohtaja, Brunnen Communications
Miska Rajasuo, toimitusjohtaja, Bob the Robot
Tommi Rytkönen
Liiton toimitusjohtajana jatkaa Riikka-Maria Lemminki.
Lisätiedot:
Hallituksen puheenjohtaja Tommi Tervanen, puh. 050 525 6472
Toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki, puh. 040 578 1974, riikka@marketingfinland.fi
Marketing Finlandin toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki kertoo miten puheenjohtajan vaihtuminen tulee näkymään jäsenten arjessa.
Mikä on puheenjohtajan rooli Marketing Finlandin kehityksessä?
Puheenjohtaja on hallituksemme kippari ja hänen tärkein tehtävänsä on varmistaa, että liitto kehittyy suuntaan, jossa kaikille jäsenille voidaan tasapuolisesti tarjota hyötyjä jäsenyydestä. Vuoden alusta tapahtuneen yhdistymisen MTL:n kanssa ja liiton sääntömuutoksen myötä Marketing Finlandiin on liittynyt markkinoinnin ja viestinnän palvelutarjoajia. Kevään ja syksyn 2021 aikana liiton hallitus päivittää strategiaa, ja hallituksen puheenjohtajan tehtävä korostuu tulevaisuuden strategiaa laadittaessa.
Miksi Tommi Tervanen oli paras vaihtoehto Marketing Finlandin puheenjohtajaksi?
Tommi on oman tekemisen kautta näyttänyt, että markkinoinnilla ja viestinnällä voidaan erottua tiukassa kilpailutilanteessa. Häntä voidaan pitää yhtenä Suomen innovatiivisimmista ja markkinointihenkisimmistä toimitusjohtajista. Tommin vahva markkinointitausta auttaa ymmärtämään brändien ja toimistojen arkea haasteineen sekä mahdollisuuksineen.
Mikä on hallituksen puheenjohtajan ja liiton toimitusjohtajan välinen työnjako?
Hallituksen puheenjohtajan tehtävänä on varmistaa, että Marketing Finland tuottaa jäsenilleen tasapuolisesti maksimaalisen määrän hyötyjä, kun taas toimitusjohtajan tehtävä on jalkauttaa hallituksen linjaama strategia käytäntöön.
Millaista on työskennellä Tommin kanssa?
Tommi on ollut hallituksessamme jo pari vuotta, ja olen osallistunut hänen kanssaan samoihin työpajoihin muissakin yhteyksissä, joten tiedän, että Tommi on loistava työpari. Hän osaa katsoa asioita eri näkökulmista ja ymmärtää, että onnistumisen avain on hyvän yrityskulttuurin rakentaminen. Uskon, että tulemme kiinnittämään tulevaisuudessa entistä enemmän huomiota myös liiton yrityskulttuuriin, joka koskee sekä henkilöstöä, jäseniä että sidosryhmiä.
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.