Tarve naurulle ei koskaan katoa – nuoret viestintäammattilaiset suunnittelivat Sairaalaklovneille kampanjan PR World Cupissa

Next Generation PR World Cup on viestintä- ja PR-toimistoja edustavan ICCO:n uusi kilpailu, jossa markkinointiviestintäalan nuoret ammattilaiset pääsivät näyttämään viestintäosaamistaan.

Marketing Finland järjesti Suomen osakilpailun, jossa varainhankintaan keskittyvä kilpailutyö toteutettiin Sairaalaklovnit ry:lle. Suomen osakilpailun voittajatiimi pääsee edustamaan maatamme kansainväliseen kilpailuun 13.-20.10.2021.

Viestinnän parissa työskentelevät Nina Kenakkala ja Vilma Suokko Lehto Group Oyj:ltä voittivat konseptillaan ”Tarve naurulle ei koskaan katoa”.

Voittajatyössä korostui Sairaalaklovnien tehtävänannon ymmärtäminen, toteutettavuus, kokonaisvaltainen suunnitelma ja kaupallinen ajattelu. Suomen kilpailun voittajatiimi saa mahdollisuuden osallistua kansainväliseen kilpailuun, jossa uusi briiffi tulee kansainväliseltä järjestöltä. Työt esitellään kansainvälisessä ICCO Global Summit 2022 -tapahtumassa Lontoossa.

Kilpailun voittaneet Nina Kenakkala ja Vilma Suokko yllätyivät positiivisesti voitostaan.

”Lähdimme mukaan kilpailuun, koska se vaikutti hyvältä mahdollisuudelta haastaa itseään samalla tehden hyvää tärkeän asian vuoksi. Tehtävänanto oli juuri sopivan haastava 48 tunnin aikana toteutettavaksi. Raamit olivat selkeät, mutta jättivät paljon tilaa mielikuvituksen käyttämiselle. Olimme tyytyväisiä työmme tulokseen, mutta tottakai jännitimme, että riittäisikö se voittoon asti. Ihan huikea fiilis! Lähdemme kansainväliseen kilpailuun rohkein ja odottavin mielin.”

Tiukan kisan toiselle sijalle pääsivät Santeri Sirén ja Inka Ottela, Orange Advertising Oy:lta koskettavalla kampanjallaan “Anna lapsen olla lapsi”. Kolmannen sijan saivat luovalla ehdotuksellaan “Klovnin matka” Wanda Holopainen ja Naomi Holopainen ATAA Agency:lta.

”Kaikki esitellyt työt menivät heti tunteisiin ja herättivät näkemään sairaalaklovnien työn merkityksellisyyden ja vaikuttavuuden yli aikojen. Voittajatyössä tuomaristo ihastui erityisesti siihen, että se laajentaa Sairaalaklovnien näkymistä aktiivisesta kampanjoinnista jatkuvaan vuorovaikutukseen ja varainhankinnan viimeinen vaihe eli lahjoittaminen tehtiin mahdollisimman helpoksi”, päätuomari Christina Forsgård Netprofilesta kertoo.

Aino Viertola Sairaalaklovnit ry:ltä koki kilpailuun osallistumisen monelta osin hedelmälliseltä.

”Kilpailu oli meille hieno kokemus ja saimme paljon uusia ideoita ja asiantuntijanäkemystä, joita tulemme hyödyntämään jatkossa. Tämähän ei olisi pienelle yhdistykselle muuten edes mahdollista! Erityisen lämmittävää oli, kuinka täydellä sydämellä ja panostuksella kaikki olivat mukana, niin tiimit kuin tuomaristokin. Iso punainen kiitos kaikille!”

Tuomaristo
Christina Forsgård, Netprofile, päätuomari
Aino Viertola, Sairaalaklovnit
Eero Leppänen, Ahjo Communications Oy
Taru Nikulainen, Brunnen Communications Oy
Piritta Seppälä, Viestintä-Piritta Oy
Hanna Kuntsi, Pohjoisranta BCW
Tuomo Meretniemi, PING Helsinki
Riitta Pollari, Era Content
Salla Halme, Valve

Kilpailu
Kilpailun tarkoituksena oli tuoda Sairaalaklovneille uusia ideoita viestintään, lahjoitusten määrän kasvattamiseen sekä kumppanihankintaan. Kilpailu tarjosi osallistujille mahdollisuuden esitellä tuomaristolle omaa viestinnän osaamista ja päästä kansainväliseen kilpailuun sekä ennen kaikkea tehdä hyvää omaa asiantuntijuutta hyödyntäen. Kilpailutyö tuli suorittaa 48 tunnissa briefen toimeksiannosta. Kilpailuun saivat osallistua alle 35-vuotiaat viestintä- ja PR-alan ammattilaiset sekä opiskelijat.

Lisätiedot
Christina Forsgård, Netprofile, christina@netprofile.fi, +358 40 571 9192
Aino Viertola, Sairaalaklovnit ry, aino@sairaalaklovnit.fi, +358 40 534 7079

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

three × one =