Suomen kärkivaikuttajat yhdistivät voimansa Marketing Finlandin työryhmäksi

Suomen kokeneimmista vaikuttajista koostuva Marketing Finlandin työryhmä edistää ja kehittää vaikuttajamarkkinoinnin alaa vaikuttajien näkökulmasta.


Marketing Finlandin vaikuttajatyöryhmä on tässä: Roni @ronibackyt, Maria @mariakangaskortet, Hanne @valeaiti, Dokke @dokketas, Sointu @sointuorvokki, Jenni @jennipupulandia, Vivian @vivianvalpuri, Ujuni @ujuniahmed ja Iina @iinalaura.

Työryhmään on saatu näyttävä rosteri eri kanavien huipputekijöitä: Sointu Borg, Roni Bäck, Dokke Tas, Maria Kangaskortet, Vivian Nick, Jenni Rotonen, Ujuni Ahmed ja Iina Hyttinen. Ryhmän puheenjohtana toimii Hanne Kettunen.

”Haluamme tukea vaikuttajien ammatillista kehitystä, käydä keskusteluita sidosryhmien kanssa ja edistää alan itsesäätelyn sekä pelisääntöjen kehitystä”, Hanne Kettunen sanoo.

Vaikuttajamarkkinointi on yksi nopeimmin kasvavista ja vaikuttavimmista markkinoinnin muodoista, mutta ala kehittyy edelleen purskeina monessa eri paikassa.

Suomen tuhannet ammattivaikuttajat, asiakkaat sekä vaikuttaja- ja mediatoimistot muovaavat alaa työllään joka päivä.

”Keskusteluja käytännöistä, sopimuksista ja sisältöjen uusista muodoista käydään jos jossakin kahvipöydässä, WhatsApp-ryhmässä ja koulutuksessa, mutta edelleen alasta puhuu useimmiten muut kuin itse vaikuttajana toimivat ihmiset”, Hanne Kettunen sanoo.

Vaikuttajien ääni on paikoin kateissa, vaikuttajatyöryhmä tuo sen esille

Työryhmä perustettiin yhdeksi ääneksi keskusteluun, jonka avulla vaikuttajat, toimistot ja asiakasyritykset voisivat toimia reilummin, läpinäkyvämmin ja ammattimaisemmin sekä yhdessä kehittää alan parhaita käytäntöjä.

”Haluamme parantaa alaa sisältä päin ja siten myös vahvistaa vaikuttajamarkkinoinnin arvostusta ja ammattimaisuutta. Ammatikseen verkkoon tuottamastaan sisällöstä saa ansaintaa jo yli 30 000 suomalaista. Olemme jo lähes yhtä iso joukko kuin työkseen elintarvikkeita valmistavat suomalaiset. Haluamme auttaa vaikuttajia, usein yksin toimivia henkilöitä, edistämään työhyvinvointiaan, suojaamaan itseään ja omaa liiketoimintaansa muuttuvan alan keskellä”, Hanne Kettunen sanoo.

Työryhmän toiminta on käynnistynyt kevään aikana. Puheenjohtaja muistuttaa, että virtuaalinen ovi on jo auki keskusteluille, kysymyksille ja pohdinnoille.

”Mitä mietitkään, puhutaan yhdessä! Me uskomme, että tästä alkaa mieletön matka ja kehitys. Meillä Suomessa on ainutlaatuinen markkinoinnin yhteisö ja sen avulla mahdollisuus rakentaa vaikuttajamarkkinoinnin kentästä yhä kestävämpi, vaikuttavampi liiketoiminta. Tartutaan siihen, rakennetaan yhdessä”, Hanne Kettunen sanoo.

Tavoitteemme on, että vaikuttajamarkkinointi kehittyy alana siten, että se on kaikille osapuolille kannattavaa, reilua ja kestävää.

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

two × 5 =