Suomalaiset vaikuttajayhteisöt ja Marketing Finland peräänkuuluttavat vastuullisuutta Ukrainan sodan viestintään

Ukrainan sota on aihe, jota emme voi sivuuttaa Marketing Finlandilla, koska se tarkoittaa inhimillisiä kärsimyksiä sekä koskettaa taloudellisesti useita jäseniämme.

Sotaan kuuluu nykyisin kriittisenä osana disinformaation eli valeuutisten jakelu, historian uudelleen kirjoittaminen, kyberhyökkäykset sekä trollaus. Ongelmallista on myös sotasisältöjen näkyminen hyvin nuorten käyttäjien suosimissa sosiaalisissa medioissa, kuten TikTokissa. Sota on lapselle aina traumaattinen asia, eivätkä sotaisat sisällöt sovi lasten silmille.

Marketing Finlandin vaikuttajayhteisöt haluavat kiinnittää vaikuttajien huomion sisältöihin, joita sosiaalisessa mediassa jaetaan sekä lähteisiin, joista tietoa jaetaan. Vaikuttajia edustavat yhteisöt ovat jakaneet ohjeistusta omille vaikuttajilleen ja Marketing Finland jakaa ohjeistusta yrityksille, jotka tekevät vaikuttajayhteistyötä.

Lue ohjeistus

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

9 − 2 =