Suomalainen tapahtumamarkkinointitoimisto LIWLIG laajenee Tanskaan

LIWLIG ryhmäkuva

Tapaus Oy:n emoyhtiö LIWLIG hankkii tanskalaisen tapahtumatoimiston ja kasvaa 100 miljoonan euron kokoluokkaan.

Pohjoismaiden suurin tapahtumamarkkinointitoimisto, suomalainen LIWLIG (kuvassa yrityksen henkilöstöä) saa päätökseen laajentumisen pohjoismaissa ostamalla tanskalaisen Welcome-tapahtumatoimiston. Yritysosto tuo LIWLIGin Tanskan markkinoille ja mahdollistaa sen asiakkaille entistä monipuolisemmat tapahtumapalvelut, kertoo yritys tiedotteessaan 19.1.

Welcome tuottaa tapahtumamarkkinointipalveluja erityisesti terveydenhuollon, IT:n, rahoituksen, teollisuuden ja merenkulun toimijoille. Yritysosto on tärkeä strateginen virstanpylväs, sillä sen myötä LIWLIG tulee Tanskan markkinoille ja saa päätökseen laajentumisen pohjoismaissa. Welcomen omistajat jatkavat yhtiön palveluksessa, ja heistä tulee LIWLIGin osakkeenomistajia.

LIWLIG-ryhmään kuuluu entuudestaan Suomen ja Ruotsin tapahtumamarkkinointikentän markkinajohtajat TAPAUS ja Eventyr Nine Yards sekä norjalainen 6. Sans. LIWLIG-ryhmän toimistot tuottavat vuosittain asiakkailleen jo yli 1 000 tapahtumaa noin 50 maassa. Ryhmän vuoden 2023 liikevaihdon odotetaan nousevan noin 100 miljoonaan euroon, ja sillä on noin 260 työntekijää.

LIWLIG Group Oy on Pohjoismaiden suurin tapahtumamarkkinointitoimisto

Yritysosto laajentaa LIWLIG-ryhmän palvelutarjontaa, sillä Welcomen tuomat uudet tapahtumapalvelut ovat saatavilla myös kaikille LIWLIG-ryhmän asiakkaille. Lisäksi Welcomen asiakkaat Tanskassa saavat käyttöönsä koko LIWLIG-ryhmän kansainvälisten tapahtumien palvelut, mikä on kilpailuetu ja erottautumistekijä Tanskan markkinoilla, jossa tapahtumatoimistot ovat enimmäkseen paikallisia.

“Olemme erittäin innoissamme strategisen tavoitteemme saavuttamisesta ja että LIWLIG on nyt aidosti pohjoismainen tapahtumamarkkinointitoimisto. Welcome istuu erinomaisesti LIWLIG-perheeseen kulttuurin, johtamisen ja liiketoiminnan näkökulmasta, vahvistaa koko konsernia ja avaa meille pääsyn Tanskan markkinoille. Tällä joukolla voimme tarjota vertaansa vailla olevia luovia tapahtumapalveluita asiakkaillemme pohjoismaissa ja ympäri maailmaa”, sanoo Timo Aalto, LIWLIG-konsernin ja TAPAUKSEN toimitusjohtaja.

Koronaviruspandemia teki tapahtumista entistä tärkeämpiä

Koronaviruspandemia oli tapahtuma-alalle iso shokki. Pandemian alussa organisaatioiden järjestämät tosimaailman tapahtumat vähenivät rajusti ja muun muassa virtuaalisten tapahtumien suosio nousi. Tämän jälkeen pelkästään virtuaaliset tapahtumat eivät vakiinnuttaneet suosiotaan, vaan tapahtumien kokonaiskysyntä lähti kasvuun. LIWLIG onkin pandemian alun jälkeen kasvattanut liikevaihtoaan, saanut lisää asiakkaita, rekrytoinut lisää ja jatkanut strategisia investointeja.

“Jälkikäteen voisi sanoa, että pandemia oli tapahtuma-alalle samalla sekä parasta että karmeinta. Aiemmin tapahtumia pidettiin itsestäänselvyytenä, mutta kun pandemia teki tosimaailman tapahtumat mahdottomiksi, organisaatioissa todella tajuttiin niiden merkitys muun muassa henkilöstön sitouttamisen, asiakkaiden tapaamisen ja luottamuksen rakentamisen vinkkelistä. Nyt tapahtumien arvo ymmärretään paremmin ja ne ovat entistä suosituimpia”, Timo Aalto jatkaa.

LIWLIG matkalla Pohjoismaiden ensimmäiseksi hiilineutraaliksi tapahtumamarkkinointitoimistoksi

LIWLIG haluaa olla edelläkävijä tapahtuma-alan vastuullisuudessa. Esimerkiksi yhtiön omaan toimintaan ja toimistoihin liittyvä hiilijalanjälki on jo hiilineutraali. Lisäksi noin 50 prosenttia yhtiön järjestämistä asiakastapahtumista kompensoidaan jo, ja tavoitteena on kompensoida 100 % vuoteen 2025 mennessä.

Yhtiö on myös kehittänyt vastuullisempaa tapahtuman järjestämistä helpottavia työkaluja. LIWLIG tarjoaa myös ainoana pohjoismaisena tapahtuma-alan toimijana päästölaskurin tapahtumien ilmastovaikutuksen laskemiseksi. Lisäksi yhtiöllä on tapahtumamateriaalien uusiokäyttölaskuri, jolla voidaan laskea kuinka paljon materiaaleista voidaan kierrättää ja uudelleenkäyttää. Laskurit ovat käytettävissä yhtiön verkkosivuilla.

“Haluamme olla tapahtuma-alan vastuullisuuden edelläkävijä ja edistää kestävää kehitystä konkreettisilla ratkaisuilla ja teoilla. Ajat, jolloin tapahtumamateriaalit heitettiin roskiin yhden käyttökerran jälkeen, ovat onneksi ohi – nykyään yhä suurempi määrä materiaaleja voidaan kierrättää ja käyttää uudelleen”, Timo Aalto summaa.

Lisätietoja:
Timo Aalto
Toimitusjohtaja, LIWLIG Group & Tapaus
timo.aalto@tapaus.fi
+358 400 801 205

 

LIWLIG Group Oy on Pohjoismaiden suurin tapahtumamarkkinointitoimisto, johon kuuluvat Suomen markkinajohtaja TAPAUS Oy , Ruotsin markkinajohtaja Eventyr Nine Yards, sekä norjalainen 6.Sans ja tanskalainen Welcome. LIWLIG  on erikoistunut erilaisten fyysisten sekä virtuaalisten tapahtumien järjestämiseen Pohjoismaissa sekä globaalisti. Yhtiö suunnittelee ja toteuttaa asiakas-, henkilöstö-, kuluttaja-, vaikuttaja- ja sidosryhmä tapahtumia, messuja sekä tekee kiinteiden tilojen, kuten showroomien tilasuunnittelua. LIWLIG  järjestää vuosittain yli 1 000 tapahtumaa, joita on toteutettu jo lähes 50 maassa. www.liwlig.com

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

three × four =