Slovakian mainonnan rajoitukset EU:n syyniin

Slovakia on säätänyt lain, jonka perusteella vähintään puolet kaikesta elintarvikkeiden mainonnasta tulee perustua paikallisiin tuotteisiin.

Toukokuun alussa voimaan tulleen lain rikkojille on määrättävissä sakot aina 5 miljoonaan euroon asti. Laki koskee kaikkia medioita.

World Federation of Advertisers ja mainostajien paikallinen etujärjestö SZZC ovat huolissaan EU:n yhteismarkkinalle tuodusta protektionistisesta laista. Laki menee vielä Euroopan komission käsittelyyn.

 

Lähde: WFA

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

ten − six =