Sanoma panostaa mainosympäristön turvallisuuteen

Sanoma Media Finland on ottanut käyttöön suodattimen, jolla estetään mainosten näkyminen kokonaan tiettyjen uutiskategorioiden yhteydessä.

”Sanoman mediat ovat lähtökohtaisesti turvallisia mainosympäristöjä. Koska uutisoimme kuitenkin välillä myös hyvin negatiivisista ja ikävistä asioista,  olemme päättäneet, että määritellyt kriteerit täyttävien uutisten yhteydessä ei näytetä mainontaa enää lainkaan” kertoo Valtteri Vartiainen, Head of Data and Display.

Tekniikka perustuu sisällön semanttiseen analyysiin, jolla pystytään tunnistamaan epätoivottuja, esimerkiksi järkyttäviin rikoksiin liittyviä konteksteja. Mainosten suodatuksen ensimmäinen versio toimii koko Sanoman verkostossa www-sivujen osalta sekä kaikissa IS:n sovelluksissa ja HS:n sovelluksissa monikanavaisten mainosten osalta. Kehitystyö analyysin parantamiseksi jatkuu.

Mainostajien Liitto keskustelee aktiivisesti medioiden kanssa, jotta bränditurvallisuuden lisäämiseksi löydetään toimivia ratkaisuja. ”Sanoma toimi asiassa jo samana päivänä, kun otimme heihin yhteyttä. Tämä osoittaa heidän haluaan vastata mainostajien tarpeisiin. Bränditurvallisuuden lisääminen tekee mediasta kiinnostavamman, koska mainostajan ei tarvitse pelätä brändin näkyvän vahingollisessa yhteydessä”, summaa Mainostajien Liiton toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki. Liitto myös kouluttaa aktiivisesti jäsenistöään tunnistamaan digimainonnan karikoita.

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

sixteen − 3 =