Ryhmä eurokansanedustajia vaatii rajoituksia digimainonnan kohdentamiseen

Ryhmä EU-parlamentaarikkoja on lähettänyt kirjeen sadalle Euroopan suurimman mainostajan toimitusjohtajalle vaatien käyttäytymiseen perustuvan kohdennetun mainonnan lopettamista.

Kirje liittyy EU:ssa parhaillaan käynnissä oleviin neuvotteluihin EU Digital Services Act (DSA) -lainsäädäntöhankkeesta, jolla torjutaan laittomia verkkosisältöjä sekä lisätään digitaalisen mainonnan läpinäkyvyyttä.

Kirjeen lähettäneeseen ryhmään kuuluu 22 jäsentä parlamentin ryhmittymistä Greens, GUE/NGL, S&D ja Renew Europe. The Tracking-Free Ads Coalition on jo pitkään vaatinut käyttäytymiseen perustuvan kohdistetun mainonnan kieltämistä. Euroopan parlamentissa ei ole enemmistöä, joka tukee ryhmän ehdotusta, joten on epätodennäköistä, että kielto tulisi tässä vaiheessa lopulliseen sääntelyyn.

WFA on julkaissut ryhmän lähettämälle kirjeelle vastineen. AdAge on julkaissut aiheeseen liittyen WFA:n toimitusjohtajan Stephan Loerken mielipidekirjoituksen It’s time to regulate the digital ad market.

Lähde: WFA

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

9 − eight =