Ratkaisut kumppanisuhteiden tehostamiseen

Marketing Finland on kehittänyt yhteistyössä Superskillsin kanssa ratkaisut toimistosuhteen kehittämiseen ja markkinointipalveluiden kilpailuttamiseen.

Toimiston vaihtaminen vie aikaa ja vaatii markkinoijalta paljon paneutumista. Vaikka yritykset eivät olisi tyytyväisiä nykyiseen kumppaniin, on usein helpompaa jatkaa kuin vaihtaa toimistoa. Tähän avuksi Marketing Finland on tuotteistanut yhteistyössä toimistohakupalveluihin erikoistuneen Superskillsin kanssa palvelukokonaisuuden, jonka tavoitteena on auttaa sekä nykyisten toimistosuhteiden kehittämisessä että markkinointipalveluiden kilpailuttamisessa ja ostamisessa.

Marketing Finlandin markkinoinnin ostajille tarjoamat uudet palvelut nykyisten toimistosuhteiden kehittämiseen (Pulssi) ja toimistokilpailutuksiin (Match) tuotetaan yhteistyössä Superskillsin kanssa. Molemmat palvelut lähtevät nykytilanteen arvioimisesta, markkinoinnin tavoitteiden ja mittareiden määrittelystä – ja näitä vastaan arvioidaan, miten tavoitteisiin pääsemistä voidaan vauhdittaa oikeilla kumppanivalinnoilla.

”Marketing Finlandilta pyydetään kasvavassa määrin tukea kumppanien valintaan, koska jäsentemme on vaikea arvioida eri toimistojen todellista osaamista. Törmäämme usein myös siihen, ettei yrityksissä olla tyytyväisiä nykyisiin kumppaneihin, mikä usein johtuu puutteellisesta kommunikaatiosta. Huonosti toimiva kumppanisuhde näkyy lähes aina tehottomana markkinointina. Siksi halusimme tarjota jäsenillemme entistä ammattimaisempaa ja teknologialla tuettua palvelua kumppanisuhteiden kehittämiseksi” kertoo Marketing Finlandin toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki.

”Markkinointiala on murroksessa, ja toimistokenttä kehittyy sellaista vauhtia, että on vaikea pysyä kartalla jopa tunnettujen toimistojen nykytilasta ja tarjoamasta. Tämä on samalla iso mahdollisuus. Superskills suosii ”toimistotyypistä riippumatonta” lähestymistä. Tämä tarkoittaa, että kaikki lähtee markkinoinnin haasteista ja tavoitteista, ja ratkaisu voi löytyä yllättävältäkin taholta. Autamme asiakasta ennen kaikkea määrittelemään mitä he ovat hakemassa ja miksi – ja mitä osaamista on talon sisällä ja millaista osaamista kannattaa ostaa ulkoa”, toteaa Superskills Oy:n toimitusjohtaja Anne Aikala.

 

Lisätietoja antavat:
Marketing Finland, Riikka-Maria Lemminki, 040 578 1974, riikka@marketingfinland.fi
Superksills, Anne Aikala, 040 5962 630, anne@superskills.fi

 

Marketing Finlandin Riikka-Maria Lemminki ja Superskillsin Anne Aikala

 

Marketing Finland on noin 400 yritysjäsenen muodostama markkinoinnin ostajaverkosto, joka valvoo jäsentensä etuja, kouluttaa sekä auttaa markkinoinnin tekijöitä verkostoitumaan. Marketing Finland on osa kansainvälistä markkinoinnin ostajien verkostoa, joka edustaa yli 90 % kaikista maailman mainoseuroista.

Superskills on Suomen ensimmäinen ammattimainen markkinoinnin matchmaker-palvelu, joka yhdistää toisilleen sopivat markkinoijat ja luovan alan toimistot. Tarkan matchmaking-analyysin avulla löytyvät toimistojen painotukset ja erot – ja toisilleen sopivat markkinointikumppanit.

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.