Rajoituksia mainontaan ilmastonmuutoksen torjumiseksi?

Ranskan hallitus tukee mainonnan rajoituksia ilmastonmuutoksen torjunnassa.

Ranskassa uusi demokratian laajentamiseen tähtäävä, vielä kokeiluluonteinen elin Citizen’s Convention on Climate (CCC), esittää maahan ”ilmastosopimusta”, jolla vähennettäisiin uudenlaisilla mainonnan rajoituksilla ympäristöä rasittavia toimia. Laki toimisi toteutuessaan samaan tapaan kuin lapsille suunnatun elintarvikemainonnan ehdotettu rajoittaminen teollisuuden, mainostajien ja mainoskanavien yhteistyöllä.

Ranskan nykyhallitus tukee useita ehdotuksia. Se muun muassa suunnittelee fossiilisten polttoaineiden mainoskieltoa, arvioi CO2-mittareiden soveltamista mainonnan rajoituksiin sekä haluaa vahvistaa aluehallinnon määräysvaltaa ulkomainontaan.

Lakiesitys etenee  ministerineuvoston kautta parlamenttiin, ja esityksen kohtalo ratkaistaan kesällä 2021.

CCC:n ranskankielinen raportti.

Lähde: WFA

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

sixteen − 14 =