Radiovuosi 2024 -tilaisuuden odotettu pääpuhuja, mainonnan asiantuntija Andrew Tindall on tehnyt yhdessä markkinatutkimusyhtiö System1:n kanssa poikkeuksellisen syvällisen analyysin yli 400 Super Bowl -mainoksesta viimeisen viiden vuoden ajalta.
Analyysin raportti tarjoaa arvokkaita oivalluksia markkinoijille, jotka etsivät keinoja brändinsä tehokkaampaan esiintuomiseen ja mainonnan vaikuttavuuden maksimointiin.
”Super Bowl -mainoksissa on usein kyse tarinasta, ideasta tai vitsistä, joka välittyy katsojalle ilman, että brändiä tarvitsee miettiä. Tämä johtaa siihen, että ihmiset puhuvat ´siitä mainoksesta, jossa oli se julkkis´, unohtaen mainita itse brändiä”, kertoo Tindall.
Tindall korostaa viestin selkeyden merkitystä: ”Jotta ymmärtää tarinan, katsojan täytyy ymmärtää brändi ja sen viesti. Tindall nostaa esiin Uberin Super Bowl -mainoksen esimerkkinä brändätystä luovasta ideasta, joka erottuu edukseen. Uber Eatsin viesti Toimitamme kaiken yhdistettynä huumoriin, kulttuuriviittauksiin ja huippujulkkiksiin luo nautittavan ja erittäin brändätyn mainoksen.”
Analyysi tarjoaa konkreettisia esimerkkejä siitä, miten brändit voivat luoda merkityksellisiä ja mieleenpainuvia mainoskokemuksia globaalilla areenalla kuten Super Bowl.
System1:n julkaisema maailman kattavin Super Bowl -mainosten auditointi on kerännyt yhteen oivalluksia yli 400 mainoksesta ja tarjoaa markkinoijille ja mainosten suunnittelijoille hyödyllisiä työkaluja ja strategioita mainonnan tehokkuuden parantamiseen.
Voit tilata raportin ilmaiseksi täältä: System1 Audit Sign-Up
Voit ladata täyden tehokkuusraportin täältä: System1 Effectiveness Report
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.