Procter & Gamble on luonut uusia kumppanuuksia edistääkseen sukupuolten tasapuolista esittämistä mainonnassaan.
P&G:n tutkimuksen mukaan 29% naisista esitellään mainonnassa ja tv-ohjelmissa epätarkasti tai jopa negatiivisessa valossa. Lisäksi vain noin kolmannes markkinoinnin ja luovan alan johtajista on naisia.
Yritys toimii mm. järjestöjen kuten Association of National Advertisers ja YK:n Women Unstereotype Alliance kanssa vaikuttaakseen hankkeellaan koko toimialaan. P&G:n tavoitteena naisten osuudeksi mainonnan rooleissa on puolet vuonna 2023 , kun naisten osuus niissä on nyt 10%.
Lähde: thedrum.com
Lue myös Opas sukupuolten tasapuoliseen kohteluun mainonnassa
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.