Poliittisen mainonnan sääntely tiukentuu EU:ssa

Euroopan komissio haluaa kehittää poliittisen mainonnan läpinäkyvyyttä ja estää mainonnan avulla tapahtuvaa manipulointia ja häirintää.

Selvityksen lopputuloksena tuotetaan ohjeistus, joka täydentää EU-lainsäädäntöä, erityisesti direktiivejä Digital Services Act ja AVMSD.

Aihe koskettaa kaikkia EU:n alueella poliittista mainontaa tekeviä markkinoinnin ja viestinnän suunnittelutoimistoja mm. viestinnän sisällön ja (mikro)kohdentamisen osalta.

EACA perustaa suunnittelutoimistojen työryhmän yhteisesti laadittavan palautteen muotoiluun. Toimistot voivat ilmoittaa kiinnostuksensa viimeistään 1. helmikuuta: nina.elzer@eaca.eu

Lue lisää komission selvityksestä.

Lähde: EACA

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

18 − thirteen =