WARC-tutkimusyhtiö on julkaissut koosteen markkinoinnin muutoksista eri markkina-alueilla.
Raportista selviää mm. miten eri kanavat menestyivät, millaisia olivat markkinointibudjettien ja henkilöstön leikkaukset.
Muutamia raportin keskeisiä tuloksia:
- Kevään voimakkaan pudotuksen pohja nähtiin toukokuussa. Vuoden viimeisen kolmen kuukauden aikana Global Marketing Index (GMI) on palannut kasvu-uralle. Erityisen nopeaa kasvu on APAC-alueella (Asia and Pacific).
- Vuoden aikana markkinointibudjetit heilahtelivat ennätyksellisen voimakkaasti. Kanavista voittajia ovat olleet digimarkkinointi ja mobiili, suurimpia menettäjiä printti, ulkomainonta ja radio.
- Tulosten perusteella markkinoinnin paluu kriisiä edeltävään tasoon vie nopeasta elpymisestä huolimatta ainakin kaksi vuotta.
- Ennuste alkaneelle vuodelle lupaa reipasta kasvua lähes kaikissa kanavissa, vain printti ja tv-mainonta elpyvät hitaammin.
Voit ladata WARC’s Global Marketing Index –raportin täällä
Lähde: WARC
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.