Parhaat Sekunnit -kilpailu loppuu

Vuodesta 1994 asti TV-mainontaa palkinnut Parhaat Sekunnit -kilpailu lopetetaan. Kilpailun muotoa muutettiin tänä vuonna, mutta se ei ottanut tuulta alleen.

Kausittaiseen kilpailuun osallistui kesäkaudella liian vähäinen määrä mainoselokuvia, jotta kilpailun taso olisi pystytty pitämään riittävän laadukkaana. Aiemmin kilpailuun osallistuivat automaattisesti lähes kaikki kaudella ensiesityksessä olleet tv-mainoselokuvat, ja sekin muodostui ongelmaksi tuomaristolle.

Screenforce Finland on päättänyt lopettaa Parhaat Sekunnit -kilpailun ja keskittyä jatkossa kehittämään toista kilpailuaan, Voitto-gaalaa.

”Kehitämme parhaillaan Voitto-gaalaa yhdessä APFI:n ja Marketing Finlandin kanssa. Ensi vuonna vietetään Voitto-gaalan 25 -vuotisjuhlaa, ja esimerkiksi Yleisön Parhaat Sekunnit jatkaa osana sitä. Alalta saamamme palautteen mukaan kilpailuja kerrottiin olevan kovin monta, jopa liian monta, ja Parhaat Sekunnit -kilpailun rooli tässä palkintojen joukossa oli epäselvä. Me puolestamme päätimme vähentää määrää ja panostaa laatuun varmistaen samalla myös Voitto-gaalan tulevaisuuden. Toivon, että esimerkiksi Voitto-gaalan shortlistaa voidaan nostaa ja esimerkiksi käyttää koulutuksellisesti enemmän tulevaisuudessa,” sanoo Screenforce Finlandin toiminnanjohtaja Anna Lujanen.

”Tahtotila on tuoda Suomen parhaita mainoselokuvia esille inspiroimaan kaikkia alan toimijoita jatkossakin. Kehitystyö on kesken, mutta haluamme ehdottomasti juhlia hienosti tuotettua liikkuvaa kuvaa edelleen. Tulevaisuuden mainonnassa liikkuva kuva tulee vain lisääntymään.”

MTV ja Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL järjestivät yhteistyössä Kuukauden Parhaat Sekunnit -kilpailua, joka on palkinnut ajankohtaista, laadukasta tv-mainontaa jo vuodesta 1994 lähtien. Vuonna 2017 Kuukauden Parhaat Sekunnit siirtyi koko kaupallisen televisiokentän kattavaksi kilpailuksi ja kilpailun järjestäminen siirtyi Screenforcelle. Samalla kilpailun nimeksi muuttui Kauden Parhaat Sekunnit.

Lisätiedot:
Anna Lujanen, Screenforce Finland
Toiminnanjohtaja
anna.lujanen@screenforce.fi

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.