Golden Drum 2024: Suomelle yhteensä 7 shortlistapaikkaa
Pääkilpailussa 56-jäseninen kansainvälinen tuomaristo arvioi osallistujia 32 maasta viidessä eri kategoriassa ja Suomesta shortille ylsi 6 työtä.
Pääkilpailussa 56-jäseninen kansainvälinen tuomaristo arvioi osallistujia 32 maasta viidessä eri kategoriassa ja Suomesta shortille ylsi 6 työtä.
Instagram Teen -tilien käyttöönotto vaikuttaa myös mainostajiin sekä somesisältöä nuorille tekeviin vaikuttajiin. Etenkin nuoremmille kohderyhmille tekevien pitää miettiä omat markkinointi ja vaikuttajastrategiansa uudestaan. Teinitilit rajoittavat nuorten seuraajien mahdollisuuksia kommentoida ja lähettää suoria viestejä vaikuttajille, mikä voi vähentää vaikuttajien mahdollisuuksia vuorovaikutukseen tämän kohderyhmän kanssa.
Shortille on valittu 49 kilpailuhakemusta 16 eri toimistosta. Jo 13. kertaa järjestettävä viestintäyhteistyön kilpailu kokosi runsaan ja edustavan osanoton.
“Markkinoinnin ei pidä pyrkiä kulmahuoneeseen, vaan kulmahuoneen pitää oppia markkinalähtöisyys ja strateginen markkinointiosaaminen”. Näin painokkaasti sanoo kilpailuedusta nyt kansainväliseenkin jakeluun päätyneen Löydä kilpailuetusi -teoksen kirjoittanut tietokirjailija Markku Vierula.
Vuoden 2024 LIONS Creativity Rankings & Report tarjoaa kattavan näkemyksen maailman luovimmista markkinointitoimijoista Cannes Lions -festivaalin menestyksen perusteella. Raportissa arvioidaan yritykset ja kampanjat eri kategorioissa. Listauksen pohjalta tehty raportti sisältää myös asiantuntijoiden kommentteja ja kohokohtia eri puolilta maailmaa. Raportti tarjoaa näkemyksiä tulevista trendeistä ja innovaatioista, jotka voivat auttaa suunnittelemaan leijonien arvoisia töitä Cannes Lions 2025 -kilpailuun.
Yritykset haluavat toteuttaa yritysvastuullisuutta lahjoittamalla ja tekemällä järjestöyhteistyötä. Järjestöjen mielestä yhteistyötä kannattaisi laajentaa järjestöjen asiantuntijuuden hyödyntämiseen lahjoittamisen ja Pro Bono -toiminnan rinnalle. ”Yritysten ja järjestöjen yhteistyöstä ei ole vielä otettu kaikkea irti. Näyttää kuitenkin vahvasti siltä, että tulevaisuudessa tullaan näkemään yhä enemmän perinteiset sektorirajat ylittävää yhteistyötä, josta hyötyy koko yhteiskunta”, toteaa viestinnän ja vaikuttamisen koordinaattori Tessa Robertsson Vastuullinen Lahjoittaminen VaLa ry:stä.
UN:n pääsihteeri António Guterres on voimakkaasti vedonnut hallituksiin ja mainosalan toimijoihin kieltämään fossiiliyhtiöiden mainonta, vedoten vastaaviin rajoituksiin, joita on asetettu terveydelle haitallisille tuotteille, kuten tupakalle. Guterres syyttää mainoksia "maapallon tuhoamisen mahdollistamisesta". Hän kehottaa toimistoja lopettamaan uusien asiakkaiden hankinnan ja luopumaan nykyisistä fossiilialan asiakkaista.
Comic Sans on fontti, joka saa monen designerin nyrpistämään nenäänsä sen rentouden ja epäammattimaisen ilmeen takia. Mutta tiesitkö, että juuri nämä ominaisuudet tekevät siitä suosikin dysleksiaa sairastavien keskuudessa? Comic Sansin epäsäännölliset ja selkeät kirjainten muodot vähentävät kirjainten sekoittumista tai kääntymistä, mikä parantaa tekstin luettavuutta henkilöille, joilla on lukihäiriö.
TikTok aloitti trendin, jota seuraavat nyt aivan kaikki somealustat, LinkedIniä myöden. Koukuttavien lyhytvideoiden katselu nonstoppina on kansan uusi harrastus, joka on siirtynyt TikTokista myös muille somealustoille. Tämä koskettaa etenkin markkinoijia, sillä yleisösi haluaa kohdata sinut lyhytvideoissa.