Greenpeace painosti Cannesissa lopettamaan fossiilisia polttoaineita käyttävän teollisuuden tukemisen
Greenpeace näkyi Cannes Lions 2022 -tapahtumassa joka päivä erilaisilla mielenosoituksilla.
Greenpeace näkyi Cannes Lions 2022 -tapahtumassa joka päivä erilaisilla mielenosoituksilla.
Ananaksen hukkapaloista valmistetun nahankorvike Piñatexin kampanja voitti Cannesissa Grand Prix for Creative Business Transformation -palkinnon.
Metan tulevaisuuden näkymässä ihmiset siirtyvät ilmaisemaan itseänsä reaalimaailman olemuksen sijaan avatarien kautta. Meta beach -tilaisuudessa esiteltiin tänään muotimaailman mahdollisuuksia metaversumissa.
Hashtagilla #dontchooseextinction merkitty kampanja haastaa ihmiset torjumaan katastrofeja välittömällä toiminnalla.
Porschelle tehty Drive2Extremes-työ palkittiin kategoriassa Film Craft. Directors Guild vastasi filmin Suomen kuvauksista.
Cannes Lions 2022: "Jos ajattelet, että #metoo tarkoittaa naisia ja tyttöjä ahdistelevien miesten naulaamista seinälle, olet ymmärtänyt ilmiön väärin", sanoo Tarana Burke, nainen #metoo-liikkeen takana.
Grand Prix -palkinto meni liettualaiselle työlle “The most important call”. Suomesta palkintoja saivat SEKin ja Zalandon "Dresscode Freedom" sekä Nykytunteen museon ja pääministerin toimiston Covid-19 -pandemiaan liittyvä "The Museum of Contemporary Emotions".
EU Code of Practice on Disinformation pyrkii vähentämään verkossa esiintyvää disinformaatiota ja sen avulla tehtävää liiketoimintaa.
Meta on tuonut työkaluja, joilla huoltajat voivat muun muassa hyväksyä alaikäisten VR-ympäristössä tekemiä ostoksia sekä rajoittaa Instagramin käyttöä.