loka 24
Riikka-Maria Lemminki
Riikka-Maria Lemminki

Peter Field: ”Tylsä mainos on hukkaan heitettyä rahaa”

Markkinoinnissa tehokkuuden mittaaminen on aina ollut haastavaa, mutta yksi asia on selvää: tylsä mainonta ei toimi. Screeforcen järjestämässä Television taika -päivässä Peter Field todisti tutkimusten kautta, miksi tylsyyteen perustuvat kampanjat eivät ainoastaan epäonnistu saavuttamaan tavoitteitaan, mutta eivät myöskään rakenna luottamusta brändiin eivätkä edistä brändiä.

loka 22
Paula Harmaala

Marketing Finland varoittaa: Koordinoitu epäaito toiminta uhkaa markkinoinnin ja vaikuttamisen luotettavuutta

Koordinoitu epäaito toiminta (CIB, Coordinated Inauthentic Behavior) on ilmiö, joka on noussut merkittäväksi uhaksi yhteiskunnallisessa vaikuttamisessa, mutta sitä käytetään myös markkinoinnissa. Toiminnalla voidaan harhauttaa yleisöä ja manipuloida yhteiskunnallisia keskusteluja esimerkiksi politiikan tai kaupallisten tavoitteiden edistämiseksi.

loka 16
Paula Harmaala

Golden Drum: Miltä tuntuu voittaa Grand Prix tai hopea? Henkka ja Jan vastaavat kokemuksen syvällä rintaäänellä

Omaleimainen suomalainen markkinointi lyö maailman mainoskilpailuissa nyt toistuvasti läpi. Nöyriksi tunnustautuvat suomalaiset toteavat palkinnoistaan, että leuka kohti rintaa ja yritetään tehdä jatkossakin palkitsemisen arvoisia juttuja. Palkintopystit ovat sen verran kevyitä, että ovistoppareiksi, kirjatuiksi tai verkon painoiksi niistä ei kuulemma ole. Vaan luodaan katse kohti voittajatöitä, mistä niissä oli kyse ja kuinka ne tehtiin.