Mainonnan eettisen neuvoston (MEN) uusimmat lausunnot | kesäkuu 2023
Mainonnan eettisen neuvoston tuoreet lausunnot ottavat kantaa piilomainontaan, lapsille sopimattomaan sekä huonoon käytökseen ja väkivaltaan perustuvaan mainontaan.
Mainonnan eettisen neuvoston tuoreet lausunnot ottavat kantaa piilomainontaan, lapsille sopimattomaan sekä huonoon käytökseen ja väkivaltaan perustuvaan mainontaan.
The following pledge has been designed by representing bodies spanning PR & communications, broadcast media, journalism, institutions, and online media to acknowledge a shared responsibility in tackling misinformation, commit to shared solutions and prevention methods.
Blogi | "Markkinoinnin panostuksien vaikutukset liiketoiminan kehitykseen ja brändin arvon kasvuun on pystyttävä perustelemaan paremmin."
Esittelyssä kolme tuloksellista kampanjaa, joissa hyödynnettiin tekoälyä, avointa dataa ja analytiikkaa: Visit Finland & Dagmar | Nitor | Sniffie & Mertanen Analytics.
Memoria digitalisoi onnistuneesti hautauspalvelun. Mutta miten markkinoida palvelua, jota kukaan ei halua ostaa, vaikka kaikkien on joskus pakko?
Euroopan parlamentti haluaa kieltää TikTokin EU:n toimielimissä ja kansallisissa hallituksissa. Tavoitteena on vähentää EU:n riippuvuutta "korkean riskin maista" kuten Kiinasta ja Venäjästä.
Joutsenmerkin pohjoismaisessa mainoskampanjassa kerrotaan tarina niiden tuotteiden silmin, jotka eivät läpäisseet merkin ympäristövaatimuksia.
Tekoäly täydentää ihmistä ja tuo tekemiseen supervoimat, mutta mihin tämä kaikki tulee johtamaan? Kaksi tekoälyn ja markkinoinnin asiantuntijaa Jukka Niittymaa ja Mikko Kotila pohtivat, onko tämä uhka vai mahdollisuus.
Twitter on kertonut vetäytyvänsä EU:n disinformaation torjuntaa koskevasta sääntelystä. Tämä on EU-viranomaisten mukaan merkki siitä, ettei yritys suhtaudu vakavasti Digital Services Actin noudattamiseen.