Mainonnan eettisen neuvoston (MEN) uusimmat lausunnot | syyskuu 2023
MENin kolme huomautusta koskevat piilomainontaa, mainostunnisteen puutteellista selkeyttä ja nuorille sopimattoman nikotiinituotteen piilomainontaa.
MENin kolme huomautusta koskevat piilomainontaa, mainostunnisteen puutteellista selkeyttä ja nuorille sopimattoman nikotiinituotteen piilomainontaa.
Syyskuun alussa järjestettiin Match Up Tourin ensimmäinen tapahtuma, jossa yritykset pääsivät kertomaan toiminnastaan ja yrityskulttuuristaan tuleville markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijoille.
Euroopan komissio nimesi 9. syyskuuta kuusi yritystä digitaalisten markkinoiden 'portinvartijoiksi'.
Jäsenyrityksemme kilpailivat tämän vuoden golf-mestaruudesta Vierumäellä. Pokaali lähti tällä kertaa Kaimanan matkaan.
Taloustutkimuksen Brändien arvostus -tutkimuksen mukaan Fiskars on tänäkin vuonna Suomen arvostetuin brändi. Kärkijoukkoon nousijoita ovat S-etukortti, Prisma ja Iittala.
Generatiivinen tekoäly mahdollistaa uusia luovia ratkaisuja, mutta se tuo myös riskejä, kuten mahdollisuuden levittää virheellistä tietoa.
Blogi | "Viime aikoina yhteiskunnallisen keskusteluun tummia sävyjä on luonut hallituspuolueiden jäsenten kirjoittelusta virinnyt rasismikeskustelu. Avoin keskustelu usein pinnan alle jäävästä teemasta on hyväksi, mutta vastakkainasettelu ja keskustelun junnaaminen epäolennaisuuksissa on huolettanut asiantuntijoita."
Yhdeksäntoista maailman suurimman sosiaalisen median yrityksen, verkkokaupan alustan ja hakukoneen on noudatettava digitaalisten palvelujen asetusta (DSA) alkaen 25.8.2023.
Mainonnan eettisen neuvoston uusimmat lausunnot ottavat kantaa piilomainontaan Instagramissa. Kuusi vaikuttajien tekemää postausta sai huomautuksen puutteellisesta markkinoinnin tunnistettavuudesta. Lisäksi annettiin yksi huomautus hyvän tavan vastaisesta mainonnasta.