Effie-tuomaristo valittu – kaksi tuomaristoa valitsee vuoden tuloksellisimmat markkinointikampanjat
Vuoden 2023 Effie Finland -kilpailun tuomaristossa on yhteensä 40 asiantuntevaa tuomaria, päätuomarina toimii Riku Vassinen hasan & partnersilta.
Vuoden 2023 Effie Finland -kilpailun tuomaristossa on yhteensä 40 asiantuntevaa tuomaria, päätuomarina toimii Riku Vassinen hasan & partnersilta.
Aiemmin Salmenkivi johti Samsungin maailmanlaajuista markkinointistrategiaa markkinointitoimisto Ogilvyssa New Yorkissa.
WFA:n tuoreen kyselytutkimuksen mukaan markkinointialan inkluusiopisteet ovat pysyneet samalla tasolla edellisvuoteen verrattuna. Suomen raportti kertoo, että ikä koetaan alalla haittana.
Kouvolan Lakritsi on esimerkki siitä, kuinka intohimo ja rohkeus olla erilainen ovat vieneet brändin parissakymmenessä vuodessa Suomen parhaasta maailman parhaaksi. ”Vain erottautumalla voi menestyä”, sanoo intohimoisesti lakritsiin suhtautuva toimitusjohtaja Timo Nisula.
Väestö ikääntyy, Suomeen syntyy ennätyksellisen vähän lapsia, noin 20 000 työikäistä jää vuosittain työkyvyttömyyseläkkeelle ja työsuhteet ovat murroksessa. Lisää pakkaa sekoittaa tekoäly, joka muuttaa työelämää, osaamisvaatimuksia ja työvoiman tarvetta.
WFA on julkaissut ohjeita bränditurvallisuuteen mainonnan ostajille ja myyjille liittyen Israelin ja Gazan kriisiin.
Yritykset nostavat arvoihinsa vastuullisuuden moninaisine ulottuvuuksineen. Tämä ei valitettavasti vielä näy Top 100 -brändien $-määräisessä brändiarvossa.
Vastaajista tekoälyä käyttää tekstin kirjoittamiseen 43 %, inspiraation saamiseen 42 % ja kuvamateriaalin tuottamiseen 9 %.
Metacorelle tehty mobiilipeli Merge Mansionin brändiaktivaatio on shortlistalla Clio Entertainment Awardseissa.