Mainonnan eettisen neuvoston (MEN) uusimmat lausunnot | 9/2024
Mainonnan eettisen neuvoston (MEN) uusimmat lausunnot koskevat piilomainontaa, suoramarkkinointia ja sponsorointia.
Mainonnan eettisen neuvoston (MEN) uusimmat lausunnot koskevat piilomainontaa, suoramarkkinointia ja sponsorointia.
Tässä on vuoden 2024 voittajatiimi, Teemu Kontkanen ja Paavo Linna. Pokaali siirtyi Helsingistä Itä-Suomeen vuodeksi eteenpäin. Marketing Finland Golf by FREJA kutsui jäseniä vieraineen verkostoitumaan huipputason golfkentällä.
Viestinnän eettinen neuvottelukunta, VEN* arvioi kannanotossaan, kuinka jatkossa on välttämätöntä kehittää kriittisen infrastruktuurin häiriö- ja vaaratilanteisiin liittyvää viestintää koko maassa.
Generatiivisen tekoälyn käyttö sisältää riskejä, joista yksi on virheellinen tietoa. Osassa yrityksistä on huomattu, että omasta yrityksestä ei löydy tietoa tai se on virheellistä. Kokosimme vinkkejä tilanteeseen, jossa tekoäly tarjoaa yrityksestäsi virheellistä tietoa.
Erottautuminen markkinoilla voi toisinaan olla haastavaa, vaikka siihen keinoja löytyykin. Lähes kaikki yritykset pyrkivät löytämään sen tekijän, jolla he erottautuisivat kilpailijoista, ja useimmiten sen tavoitellaan olevan jokin muu tekijä kuin hinta.
Elokuun alkupuolella tehdyn sopimuksen mukaan Effie liittyy osaksi Lontoon pörssissä noteeratun Ascentials plc:n LIONS-liiketoimintaa heti kaupan saatua lopullisen viranomaishyväksynnän.
X (entinen Twitter) on nostanut kanteen WFA:ta ja joitakin sen jäseniä vastaan syyttäen Yhdysvaltojen kilpailulainsäädännön rikkomisesta GARM-hankkeen kautta. Vastaava kanne on nostettu samassa oikeudessa myös Rumble-yhtiön toimesta.
Alinta hintaa markkinoinnissa on piiloteltu. Kuluttaja-asiamies on valvontatyössä syntyneen ratkaisukäytäntöön perustuen tarkentanut linjaustaan alennus- ja edullisuusilmaisuista markkinoinnissa.
Eläinsuojelullisilla kampanjoilla kahtena perättäisenä vuonna palkittu Erma&Reinikainen jatkaa uudella havainnollistavalla kampanjalla. Kuumaan autoon jätetyt koirat ovat aiheuttaneet runsaasti eläinsuojeluilmoituksia. 3D-tulostuksella rakennettu ja kuumenevaan autoon jätetty robotti antaa konkreettisen esimerkin siitä, miltä oikean koiran kokema vaaratilanne näyttää. Musti ja Mirri haluaa herätellä koiranomistajia Pohjoismaiden laajuisen kampanjan avulla.