Ohjelmallisesti ostetaan jo neljä viidesosaa digin display-mainonnasta

Jo 82 prosenttia USA:n digitaalisesta display-mainonnasta ostetaan ohjelmallisesti. Tästä viidesosa tapahtuu avoimilla markkinoilla.

Tutkimusyhtiö eMarketerin selvityksen mukaan ohjelmallisen ostamisen osuus nousee parissa vuodessa jo 86 prosenttiin. Tällä hetkellä myös mobiili- ja videomainonnan ostamisessta yli neljä viidesosaa tapahtuu ohjelmallisesti. Tutkimusyhtiö muistuttaa, että sosiaalisen median mainonnan osuus suorasta ohjelmallisesta ostamisesta on yli puolet.

 

Lähde: eMarketer

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.