Mainostajat ja isot bränditalot haluavat hallita itse digimainonnan ostamista ja siirtävät yhä suuremman osan ohjelmallisesta ostamisesta mainos- ja mediatoimistoilta itselleen. Myös digimainonnan luova tuotanto ’in-house’ on tuonut merkittäviä kustannussäästöjä mm. Unileverillä.
Digiday UK kokosi yhteenvedon viidestä trendistä joiden mukaan:
- Markkinoijat usein yliarvostavat digimediaa muiden medioiden kustannuksella
- Mainos- ja mediatoimistoilla on jatkossakin rooli mm. kampanjaseurannassa
- Oman datan merkitys kasvaa jatkuvasti
- Kilpailu digiosaajista on kovenemassa, henkilöstön koulutusta lisätään
- Talon sisäiset tiimit tuottavat aiempaa enemmän sisältöjä
Lähde: Digiday UK 12.3.2018
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.