Ohjeita markkinoijalle monimuotoisuuden ja osallistamisen lisäämiseksi

Markkinointialan yksi keskeisiä hankkeita WFA:ssa on monimuotoisuuden lisääminen ja eri väestöryhmien osallistaminen. Kriisin aikana tarve tähän vielä korostuu.

WFA on julkaissut ohjeistuksen A Marketer’s Approach to Diversity and Inclusion. Se on jatkoa vuonna 2018 ilmestyneelle sukupuolten tasa-arvoista kohtelua mainonnassa käsittelevälle oppaalle Guide to Progressive Gender Portrayals. Monimuotoisuus liittyy mm. rotuihin, kulttuureihin ja kansallisuuksiin, ikäryhmiin, sukupuoli-identiteetteihin, sukupuolivähemmistöihin ja vammaisryhmiin.

Oppaassa on monipuolisia esimerkkejä ja käytännön neuvoja monimuotoisuuden lisäämiseen markkinointiviestinnässä ja laajemmin yritysten toiminnassa.

”There is no one-size-fits-all solution and that is what makes engaging more deeply with these issues difficult, exciting and critical. After all, our brands exist to make people’s lives better. Let’s make sure we continue to live up to that.”

– Belinda Smith, WFA Diversity Ambassador

WFA järjestää aiheesta webinaarin 12.5.

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

10 − six =