Maailmanlaajuisen Better Ads -hankkeen tuloksena on saatu uudet standardit verkon ja mobiilin mainoksille.
Coalition for Better Ads (CBA) on globaali hanke, jossa pyritään mainosstandardeja kehittämällä parantamaan verkon käyttäjien kuluttajakokemusta. Parin ensimmäisen vuoden aikana on kehitetty uusia standardeja mm. mobiilimainontaan ja videomainontaan.
- Toukokuussa 2019 Better Ads Standards for Desktop and Mobile Web julkistettiin maailmanlaajuisesti.
- Heinäkuussa Googlen Chrome-selain lopetti häiritsevien mainosten näyttämisen.
- Tutkimus mainosten eston käytöstä antaa rohkaisevaa tietoa siitä, että mainosten eston kasvu on hidastunut ja esto-ohjelmien käyttö on paikoin jopa laskenut.
- Hankkeeseen ovat liittymässä myös Microsoftin Edge-selain ja eteläkorealainen Whale-selain.
CBA viimeistelee tämän vuoden loppuun mennessä lyhyiden, alle 8 minuutin mittaisten videoiden uusia mainosstandardeja. Sovellusten sisäisten mainosten (in-app advertising) uudet standardit ovat myös työn alla, ja niiden odotetaan valmistuvan ensi vuoden aikana.
Lähde: WFA
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.