Mobiilimainonta kasvaa vaihdilla ensi vuonna

eMarketer ennustaa koko maailman digimainosinvestointien kasvavan 17 prosenttia ensi vuonna. Nopein kasvaja on mobiili.

Muutamia nostoja mainosnäkymistä vuosille 2019-2020 eMarketerin mukaan:

  • kokonaisinvestoinnit digimainontaan 327 miljardia dollaria vuonna 2019
  • kasvua 17 prosenttia edellisvuodesta
  • Alibaba, Facebook ja Google yhdessä vastaavat 61 prosentin osuudesta digimainonnasta
  • Mobiili vastaa ensi vuonna jo kolmasosasta digimainonnasta
  • Digimainonnan osuus nousee puoleen koko globaalista mainoskakusta vuonna 2020

 

Lähde: eMarketer

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

11 − eight =