Mitä kuuluu Tiktokille? Poimimme ajankohtaiset tärpit markkinoijille

TikTok

Nuorten ja nuorenmielisten keskuudessa suosiota niittävä TikTok on ilmoittanut markkinoijille tärkeistä uudistuksista. Mitä kulttuurinen osuvuus merkitsee? Tarkastelemme myös tällä hetkellä trendaavia kappaleita, joita voi alustalla vapaasti käyttää kaupallisissa sisällöissä.

1. TikTokin laajennettu kolmannen osapuolen virheellisen tiedon mittaus tukee mainostajia

TikTok on laajentanut yhteistyötään bränditurvallisuutta mittaavien kumppaneidensa kanssa, tarjotakseen mainostajille mahdollisuuden saada kampanjoiden jälkeistä raportointia mainoksista, jotka esiintyivät ”fake news” uutisten eli virheellisen tiedon yhteydessä. TikTokin yhteistyökumppanit ovat DoubleVerify (DV), Integral Ad Science (IAS) ja Zefr.

Laajennettu mittaus vastaa mainosalan kasvaviin tarpeisiin, sillä virheellinen tieto on lisätty bränditurvallisuuden standardeihin ja määritelmiin. Zefrin testitulokset touko–elokuulta 2024 osoittavat, että TikTokin mainosten lähellä esiintyvien virheellisen tiedon osuus oli keskimäärin alle 0,1 %. Myös IAS ja DV tulokset ovat samansuuntaisia.

TikTokilla virheellistä ja haitallista tietoa ei sallita yhteisön ohjeiden mukaisesti. Lisäksi virheellistä tietoa sisältävä sisältö ei ole kelvollista For You -syötteeseen, jos se voi aiheuttaa haittaa yksilöille tai yhteiskunnalle. TikTok kertoo tekevänsä yhteistyötä riippumattomien faktan tarkistajien kanssa tunnistaakseen ja poistaakseen haitallisen virheellisen tiedon osana sisältöjen moderointia.

Lue lisää TikTokin bränditurvallisuusratkaisuista TikTok Brand Safety Centeristä

2. Uusi Data Connector Partner -osio

TikTok on lanseerannut uuden Data Connector Partner -osion osana TikTok Marketing Partners -ohjelmaa, joka tukee mainostajia kampanjoiden optimoinnissa ja mittauksessa. Data Connector -kumppanit pystyävt yhdistämään markkinointidatan TikTokiin, mikä auttaa parantamaan kampanjoiden suorituskykyä, mittaamaan tuloksia tarkasti ja luomaan kohdennettuja yleisöjä TikTok Ads Managerissa.

Data Connector -kumppanit on jaettu kolmeen pääalueeseen:

  • Lead Generation: Mahdollistaa korkealaatuisten liidien keräämisen ja integroinnin CRM-järjestelmiin reaaliajassa.
  • Data Platform: Mahdollistaa markkinointidatan hallinnan eri käyttötarkoituksiin ja tukee mainosmittausta sekä yleisöjen räätälöintiä.
  • Data Connection Developers: Tarjoaa teknistä tukea datayhteyksien integrointiin TikTokissa, mikä maksimoidaan mainosten tehokkuutta.

TikTok Marketing Partners -ohjelma koostuu neljästä pääkategoriasta: Agency, Creative, Measurement ja Marketing Technology.  TikTok kertoo, että kumppanit on tarkkaan valikoitu, jotta mainostajat voivat luottaa kumppaneidensa osaamiseen ja saavuttaa parhaat tulokset kampanjoillaan.

Lisätietoja ja kumppanihaku TikTok Marketing Partners -hakemistossa.

3. TikTok ja WARC: Kulttuurinen osuvuus avain menestyvään markkinointiin

TikTok ja WARC ovat julkaisseet kattavan raportin, joka käsittelee kulttuurisen osuvuuden merkitystä nykyajan markkinoinnissa. Kulttuurisesti osuvat brändit eivät ainoastaan tarjoa tuotteita, vaan ne sulautuvat kuluttajien arkeen ja ovat osa heidän elämäntapaansa. TikTokin globaali markkinointijohtaja Sofia Hernandez korostaa, että TikTokissa brändien odotetaan osallistuvan yhteisöllisiin keskusteluihin ja rikastuttavan sisältöjä, joista käyttäjät todella välittävät.

Raportti tarjoaa oivalluksia ja käytännön neuvoja siitä, kuinka brändit voivat olla aidosti läsnä kuluttajien elämässä ja rakentaa kestävää osuvuutta. Kulttuurinen osuvuus on nimittäin enemmän kuin hetkellinen trendi; se tarkoittaa brändin syvempää ymmärrystä kohdeyleisöstään ja sen arvoista. Brändit, jotka pystyvät hyödyntämään tätä osuvuutta, ovat vahvoilla. Ne voivat kasvattaa tunnettuuttaan, laajentaa kohdeyleisöään ja vahvistaa kuluttajien ostopäätöksiä.

Miksi kulttuurinen osuvuus on tärkeää?

Nykyisessä mediaympäristössä, jossa trendit syntyvät ja katoavat nopeasti, brändien on vaikeaa pysyä mukana muuttuvassa kulttuurissa. Osuvuus on kuitenkin avaintekijä, sillä kuluttajat haluavat sisältöä, joka puhuttelee heidän arvojaan ja kiinnostuksen kohteitaan. Erityisesti lyhytvideot, kuten TikTokin sisältö, antavat brändeille mahdollisuuden tavoittaa yleisönsä dynaamisesti ja ajankohtaisesti.

Raportin keskeiset löydökset

  1. Kysyntä kulttuuriselle osuvuudelle: Kuluttajat etsivät sisältöä, joka resonoi heidän omien arvojensa kanssa ja tuntuu aidolta. Tämä osuus raportista tutkii, miksi kulttuurinen osuvuus on välttämätöntä nykyaikaiselle markkinoijalle.
  2. Liiketoimintavaikutukset: Raportti osoittaa, että kulttuurisesti osuvat brändit voivat kasvattaa bränditietoisuuttaan, laajentaa markkinaosuuksiaan ja lisätä kuluttajien ostopäätöksiä. TikTokin analyysin mukaan tällainen osuvuus tuottaa myös korkeamman investointituoton.
  3. Osuvuus käytännössä: TikTokin ja WARCin tutkimus tarjoaa brändeille käytännön ohjeita, kuinka ne voivat lisätä osuvuuttaan ja saada aikaan merkittäviä liiketoimintatuloksia erityisesti lyhytvideoiden avulla. Esimerkiksi TikTokissa menestyvät brändit keskittyvät osallistumaan yhteisön keskusteluihin sen sijaan, että ne vain markkinoisivat.

4. Nämä biisit trendaavat TikTokin musiikkikirjastossa

Etsitkö taustamusiikkia brändillesi TikTokissa? Tässä ovat tämän hetken kuumimmat kipaleet TikTokin kaupallisessa musiikkikirjastossa ilman lisenssimaksuja tai hyväksyntävaatimuksia.

  1. Write This Down (Instrumental) – SoulChef (977K videoita)
  2. did i tell u that i miss u – adore (252K videoita)
  3. Ok I Like It – Milky Chance (165K videoita)
  4. jeans – 2hollis (54K videoita)
  5. Burnin’ Sky – Bad Company (31K videoita)

 

5. TIkTokin trendaavat hashtagit

  1. Tour, 3.4 milj. postausta
  2. HorrorTok, 2.1 milj. postausgta
  3. FanGirl, 1.1 miljoonaa postausta

5. TikTok Academyn uudet koulutukset

Kun haluat kehittyä TikTok-markkinoinnissa, TikTok Academy tarjoaa maksuttomia oppimispolkuja niille. Alla on linkkejä Tiktokin koulutuskokonaisuuksiin.

6. Osallistu TikTokin ”Best Use of TikTok” -kilpailuun ja näytä luovuutesi!

TikTok ja Ad Age järjestävät ”Best Use of TikTok” -kilpailun, jossa palkitaan innovatiivisimmat ja vaikuttavimmat kampanjat. Kilpailuun voivat osallistua kaikki TikTokissa toteutetut kampanjat, videot tai toimet, jotka on julkaistu ja toteutettu 1.1.–31.12.2024 välisenä aikana. Hakemuksen lähettäminen on täysin maksutonta, ja se onnistuu TikTokin verkkosivustolla. Osallistuminen edellyttää lyhyttä, 350 sanan kuvausta sekä enintään 3 minuutin case-videota, joka esittelee kampanjan luovat elementit, tavoitteet ja tulokset. Lisätietoja ja osallistumisohjeet löydät täältä.

7. Lataa TkTokin ohjeistus, millainen sisältö toimii Uutena vuotena

sallistu TikTokin ”Best Use of TikTok” -kilpailuun ja näytä luovuutesi!

TikTok ja Ad Age järjestävät ”Best Use of TikTok” -kilpailun, jossa palkitaan innovatiivisimmat ja vaikuttavimmat kampanjat. Kilpailuun voivat osallistua kaikki TikTokissa toteutetut kampanjat, videot tai toimet, jotka on julkaistu ja toteutettu 1.1.–31.12.2024 välisenä aikana. Hakemuksen lähettäminen on täysin maksutonta, ja se onnistuu TikTokin verkkosivustolla. Osallistuminen edellyttää lyhyttä, 350 sanan kuvausta sekä enintään 3 minuutin case-videota, joka esittelee kampanjan luovat elementit, tavoitteet ja tulokset. Lisätietoja ja osallistumisohjeet löydät täältä.

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

sixteen − 15 =