Mainonnan eettinen neuvosto (MEN) on antanut uusia lausuntoja markkinointikampanjoista
Mainonnan eettisen neuvoston uusimmat lausunnot on julkaistu 28.1.2021. Näistä neljästä huomautuksen saivat vitamiinien Instagram-mainos ja Hotlips -radiomainos.
- MEN 46/2020: Markkinoinnin tunnistettavuus, Instagram
- MEN 47/2020: Syrjintä
- MEN 48/2020: Rikokseen viittaaminen
- MEN 49/2020: Lapsille sopimaton mainos
Voit etsiä lausuntoja täällä.
Yritys voi pyytää neuvostolta ennakkolausuntoa suunnitteilla olevan markkinoinnin hyvän tavan mukaisuudesta. Ennakkolausuntopyyntö käsitellään mahdollisimman nopeasti.
Voit pyytää neuvostolta lausuntoa markkinoinnista, joka on käsityksesi mukaan hyvän tavan vastaista. Lausuntopyyntö on perusteltava ja sen voi tehdä sähköisellä lomakkeella. Yksityishenkilön tekemä lausuntopyyntö on maksuton.
Mainonnan eettisen neuvoston tehtävänä on antaa lausuntoja siitä, onko markkinointi hyvän tavan vastaista. Hyvän tavan vastainen mainos voi olla esimerkiksi syrjivä tai lapsille sopimaton. Neuvosto soveltaa Kansainvälisen kauppakamarin (ICC) markkinointisääntöjä ja neuvoston hyvää markkinointitapaa koskevia periaatteita.
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.