Marraskuussa mainonnan määrä laski -1,6 % vuoden 2019 marraskuuhun verrattuna.
Mediaryhmistä kasvusuuntaisia olivat televisio-, verkko- ja radiomainonta. Mediamainontaansa lisäsivät marraskuussa telepalvelujen, finanssialan, kosmetiikan ja lääkkeiden mainostajat. Eniten laski elokuvamainonta sekä mainonta kaupunki- ja noutolehdissä.
Avoimien työpaikkojen ilmoittelu väheni marraskuussa -12,2 % vuoden takaiseen nähden.
Merkkimainonta kasvoi +6,2 % vuoden 2019 marraskuuhun verrattuna. Vähittäiskaupan mainonta laski -9,3 % ja luokiteltu ilmoittelu väheni -19,6 %.
Mainonnan Muutosmittari 11-2020.
Lähde: Kantar TNS
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.