Mediamainonnan määrä – marraskuu 2020

Mediamainonnan muutokset kesäkuussa 2020

Marraskuussa mainonnan määrä laski -1,6 % vuoden 2019 marraskuuhun verrattuna.

Mediaryhmistä kasvusuuntaisia olivat televisio-, verkko- ja radiomainonta. Mediamainontaansa lisäsivät marraskuussa telepalvelujen, finanssialan, kosmetiikan ja lääkkeiden mainostajat. Eniten laski elokuvamainonta sekä mainonta kaupunki- ja noutolehdissä.

Avoimien työpaikkojen ilmoittelu väheni marraskuussa -12,2 % vuoden takaiseen nähden.

Merkkimainonta kasvoi +6,2 % vuoden 2019 marraskuuhun verrattuna. Vähittäiskaupan mainonta laski -9,3 % ja luokiteltu ilmoittelu väheni -19,6 %.

Mainonnan Muutosmittari 11-2020.

Lähde: Kantar TNS

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

twelve − five =