WFA on julkaissut Global Media Charter 3.0 -asiakirjan, joka pohjautuu bränditurvallisuudessa, ostotoiminnan läpinäkyvyydessä ja mittauksessa ensimmäisen Media Charterin jälkeen tapahtuneeseen kehitykseen.
Ensimmäinen Media Charter ilmestyi vuonna 2018. Sen innoittamana käynnistetyt hankkeet mm. bränditurvallisuuden ja ostamisen läpinäkyvyyden lisäämiseksi, mittauksen kehittämiseksi sekä mainospetosten torjumiseksi ovat tuoneet jo merkittäviä parannuksia globaaliin mediaympäristöön.
Tällaisia hankkeita ovat olleet mm. Global Alliance for Responsible Media (GARM) ja Halo-konsortio, jossa rakennetaan asiakaskeskeistä, tulevaisuuteen suuntautuvaa mittausinfrastruktuuria.
Uusin Media Charter 3.0 tunnistaa viisi keskeistä teemaa, joihin toimialan tulee keskittyä mediaympäristön edelleen kehittämisessä. Näihin kuuluvat
- kilpailu ja moniarvoisuus
- mittaus ja vastuuvelvollisuus
- vastuullisuus ja yhteiskunta
- kestävä kehitys ja planeetta
- ihmiset ja kumppanit
In 2023 clients are facing a new wave of challenges and concerns, including the climate challenge and the rise of AI so we need to kick start a new programme of governance with global industry leaders from the advertiser, agency, technology and media owner.
Stephan Loerke, CEO, WFA
Esimerkiksi ilmastonmuutoksen ja kestävän kehityksen osalta mainostajat edellyttävät, että ala toimii yhdessä globaaliin hiililaskentamalliin perustuen. Brändien tulee tasapainottaa mediasuunnittelua ja -ostoja vähentääkseen hiilidioksidipäästöjä. WFA:n GARM on jo aloittanut työskentelyn Ad Net Zeron kanssa tämän tavoitteen saavuttamiseksi.
Lue lisää ja lataa Media Charter 3.0
Lähde: WFA
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.