Markkinointialan yhteinen hanke neuvoo budjetoinnissa

Tavoitteena tuplata suomalaisten yritysten markkinointipanokset

Markkinointipanokset ovat Suomessa vain noin puolet siitä, mitä ne ovat vastaavilla yrityksillä kilpailevissa maissa.  Budjeteista ja markkinointipanoksista tehdään päätöksiä suomalaisissa yrityksissä lähiviikkojen aikana. Siksi suomalainen markkinointi- ja mediayhteisö antaa yrityksille ilmaiseksi opastusta, mitä markkinointi-investointien budjetoinnissa kannattaa huomioida.

Useat yritykset avaavat auttavan puhelimen ja sähköpostin, jotta yritysten päätöksentekijöiden olisi mahdollisimman helppo saada tietoa liikevaihtoa kasvattavien budjettitasojen määrittelyyn. Yritysjohto saa opastusta nopeasti puhelimitse tai sähköpostitse.

Auttavan puhelimen avaavat Aller Media, Alma Media, Kantar TNS ja mediatoimisto Carat.

Mitä nopeammin markkinointi-investoinnit  kasvavat, sitä nopeammin osaamisemme, teknologiamme ja tuotteemme saavat  ansaitsemansa kaupallisen menestyksen maailmalla.

Markkinointi lisää tuotteiden ja palveluiden kysyntää, kauppaa ja vaihdantaa. Tämä luo edelleen työpaikkoja, kasvua, hyvinvointia ja varallisuutta koko yhteiskuntaan.

Keväällä 2016 julkistettu Siksi markkinointia -hanke jatkuu lokakuussa julkisuudessa.  hasan & partnersin suunnittelema mainointa markkinoinnin puolesta näkyy sekä sanomalehdissä että aikakauslehdissä.

Siksi markkinointia -hankkeessa on mukana markkinointialan kolme liittoa, Mainostajien Liitto, MARK Suomen Markkinointiliitto ja Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL, Vaasan Yliopiston ja Hanken Svenska handelhögskolanin edustajat,  Viestintäalan tutkimussäätiö sekä  mediataloista mm. Aller Media, Alma Media ja Sanoma Media Finland.

Markkinointialan yhteisiin talkoisiin voi myös edelleen ilmoittautua, ja niistä löytyy ajankohtaista tietoa hankkeen sivuilta www.siksimarkkinointia.fi.

 

Lisätietoja:

Mainostajien Liitto, Ritva Hanski-Pitkäkoski, toimitusjohtaja 040 4080607

Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL, Tarja Virmala, toimitusjohtaja 0400 484693

Suomen Markkinointiliitto MARK, Lauri Sipilä, toimitusjohtaja 040 503 4313

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

thirteen − 13 =