WFA:n tuoreessa raportissa kuvataan markkinoinnin ja kestävän kehityksen välistä suhdetta ja esitellään ratkaisuja haasteisiin.
Marketing and Sustainability: Closing the Gaps -raportin tulokset perustuvat 34 markkina-alueella yli 650 markkinoijalle tehtyyn kyselytutkimukseen sekä 13 markkinointijohtajan syvähaastatteluun.
Raportissa esitellään
• Kuluttajien mielipiteitä ja odotuksia yritysten ja markkinoinnin roolista kestävässä kehityksessä
• Markkinoijien näkemyksiä ja kokemuksia kuluttajien odotuksista
• Markkinoijien näkemyksiä oman yrityksensä osalta
• Kestävän kehityksen ja markkinoinnin keskinäiset haasteet
• Kuinka ongelmia ratkaistaan mm. koulutuksella ja viestinnällä
“Sustainability isn’t just about convincing people to have shorter showers, eating less meat or using refills. It’s also about making sustainable choices simple for them, recognising that we haven’t always made it easy for people to see both the value and the values of their chosen products.”
– Conny Braams, Global CMO, Unilever.
Lataa raportti: Marketing and Sustainability: Closing the Gaps
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.
One thought on “Markkinointi ja kestävä kehitys – miten haasteet voitetaan?”
Kommentoi
Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.
Kestävä kehitys markkinoinnin näkökulmasta – Organisaation strateginen ohjaus kurssin blogi
[…] ja kestävä kehitys – miten haasteet voitetaan. MRKTNG. <https://www.mrktng.fi/markkinointiuutiset/markkinointi-ja-kestava-kehitys-miten-haasteet-voitetaan/ […]